• Erikas84

Blekt sufflett.

Jag kanske är tokig nu, men ingen som har något förslag vad man kan göra för att få en svart sufflett (som nu nästan blivit brun) att se mindre blekt ut? Pratade barnens hus och dom ville ha 2000 för att byta ut den, rena rånet!!!

Det kanske bara är något man får finna sig i, men man kan alltid fråga för det är inte speciellt vackert, och det känns som lite överkurs att köpa en helt ny vagn då det i övrigt inte är nåt fel på den.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-08 13:43
    Puffar, ingen som har nåt litet husmorstips? :P

• Svar på tråden Blekt sufflett.
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 14:53:43 följande:

Erikas84 skrev 2009-01-08 14:52:40 följande:
    Och är det bara sittvagnen isf?
    Detta var på Babyproffsen i Kristianstad. Bara sittvagn. Scootern är framåtvänd, mer som en sulky.
  • Erikas84
    Svar på #11
    Ja just ja. Men eftersom vi väntar vår lilla i mars så kommer ju liggvagnen vara nödvändig, men vi får pröva med tusch. Annars tänkte jag, går inte klädseln att ta av och färga med textilfärg?
  • PippiLottan

just sufletten går inte att ta av. jag hde precis den vagnen du har

• Erikas84
    Svar på #13
    Typiskt värre! Fick ju inge bruksanvisning med heller eftersom jag köpte den begagnad. Har du haft problem med att suffletten blivit blekt, eller har du i en annan färg?
  • Jolley

Just de Emmaljungavagnarna blev väldigt lätt solblekta. 2004 - 2006 har jag för mig. Nu ska tygerna vara förbättrade.
    Finns tyvärr ingen textilfärg som fäster på det tyget. Fastnar bara på innertyget och det gör ju inte det hela bättre.

• PippiLottan

vi hade en med svart sufflett. Blev varnade att den skulle blekas och bli ful. Speciellt när man byter till sittdelen för då blir det så markant när den är helt ny. Hur som helst så skyddade vi alltid suffletten när det var sol. Hängde över en filt eller så. Så den hölls sig ändå rätt bra

• Erikas84
    Svar på #15
    Nej inte ett dugg bättre, men jag får helt enkelt leva med det (om inte tuschen fungerar). Hur som helst så är det ju allafall mest viktigt att vagnen är säker för bebisen!! Det är ju bara jag som stör mig :P
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 15:09:01 följande:

Svar på #15Nej inte ett dugg bättre, men jag får helt enkelt leva med det (om inte tuschen fungerar). Hur som helst så är det ju allafall mest viktigt att vagnen är säker för bebisen!! Det är ju bara jag som stör mig :P
    Visst är det störigt! Men du sparar ju 2000 spänn på att försöka förtränga det. Sufletten funkar lika bra blekt som oblekt, det har du rätt i.
    Jag har också haft en Emmaljunga (svart 2006, bild i mitt galleri) och det hängde jag alltid också en filt över när den var i solen så den såg ut som ny när vi sålde den efter 1 års användning. Det beror nog lite på hur man använder vagnen också, hur pass solblekt den blir. Alla tyger bleks ju om de ställs mitt o solen en längre stund (eller ligger i bilen i gassande sol, tex).
    Men visst är det störigt. Jag hade provat med tusch-pennan först.
  • porceline

panduro flytande färger "palett" funkar på inpregnerdade tyger
    ta en svamp å dutta på
    men de behövs säkert flera ggr.

funkade på min gamla uj ja hade.
    gick i spöregn med min vagn en gång å trodde färgen skulle rinna av
    men den satt, kunde aldrig ana att ja målat den.. heh :)

• Erikas84
    Svar på #19
    Menar du denna? Men det kanske behövs en förpackning med 250 ml ist.
  • porceline

Ja de ser ut som den! :)

Ja köpte den stora flaskan för att va på den säkra sidan.
    sen va de inte speciellt dyrt heller, så ja har för mej att man tjäna på att köpa den större..

• Erikas84
    Svar på #22
    Har en bit till närmaste panduroaffär, men min syster skulle köpa den åt mig. Kostade endast 69,50 för 250 ml och det kan det ju lätt vara värt om det nu är så att jag kan få vagnen svart igen. :)

Så ihelgen blir det måla av!
  • porceline

Hoppas de funkar..vet inte va du har för vagn ?
    om de e samma tyg osv som den ja "måla"

de står att man ska stryka osv för att färgen ska fästa..
    men de gjorde inte ja .. å de satt som sagt även fast vi va ute i spöregn utan regnskydd...

(hade lite brått med hämtning på dagis)
    men tur i oturen så fick ja veta att färgen satt super!

ja tog en disksvamp å dutta me lixom.. lät torka å sen om igen osv.

• Erikas84
    Svar på #24
    Har en emmaljunga duo edge från 04, men det borde väl inte vara så stor skillnad på tyger tycker man...
Svar på tråden Blekt sufflett.