• rebmetpes

dokumentär om att lära barn skjuta med vapen

någon mer som ser/sett den?
    går på 4:an nu

• Svar på tråden dokumentär om att lära barn skjuta med vapen
  • Nettie81

Att BARN lär sig skjuta, tycker dom barn på tv är lite för liten att lära sig, bättre och lära sig när de fyllt 18 år.

• Lizard19

Ja det känns fel när man ser barn med vapen.

Tur i alla fall att några ger dem lite undervisning om man nu ska se någon ljuspunkt....

Det kubike på.....
  • lizzypizzy

Tittar också jag jag blir så arg att man kan tillåta och tycka det är bra att lära sina barn skjuta när de är så unga.

• Verkligen

Jag tycker inte det är fel, så länge det lärs ut på rätt sätt och barnen får en sund syn på vapen.
    Det är väldigt kul och dessutom avslappnande att skjuta.
    Betyder ju inte att man kommer missbruka vapenhanteringen eller go loco...
    Det sker ju under skyddande omständigheter.

• Johanna 87

jaa fast föräldrarna tycks ju lära barnen att handskas med vapnena på ett bra sätt iaf, skulle helst se att dom var ÅTMINSTONE tvåsiffrigt innan dom fick börja skjuta men men..

• lizzypizzy

Ja men man vet ju aldrig hur en människa blir när den blir äldre, vem som helst kan bli knäpp och jag skulle inte vilja ha på mitt samvete att jag lärde mitt barn skjuta om nåt dåligt skulle hända.

• Lizard19

Fast samtidigt behöver man inte vara duktig på att skjuta för att skada någon med ett vapen om fallet skulle bli så...

Bättre de lär ut rätt och fel om de nu vill lära sig....

lizzypizzy skrev 2009-01-08 21:56:54 följande:
    Ja men man vet ju aldrig hur en människa blir när den blir äldre, vem som helst kan bli knäpp och jag skulle inte vilja ha på mitt samvete att jag lärde mitt barn skjuta om nåt dåligt skulle hända.
    Det kubike på.....
  • Verkligen
    lizzypizzy skrev 2009-01-08 21:56:54 följande:
    Men jag tror inte att alla blir knäppa.
    Utan jag tror att om dom lär sig i så ung ålder så lär dom sig antagligen att ha respekt för vapen. Tror jag. =)
    Nu vart jag iaf sugen på att skjuta, det är oerhört kul! Och önskar jag hade fått lära mig som barn, eller iaf när jag var yngre.
Svar på tråden dokumentär om att lära barn skjuta med vapen