Inlägg från: Mamman till två |Visa alla inlägg
  • Mamman till två

Framåtvänd bilbarnstol???,.. Kan jag vända henne nu??

Har en dotter som fyller 4 år om 2 månader. En lång tjej men dessvärre ganska tunn.
    Igår var första gången vågen stannade på 15kg+.

I flera månader tycker jag vänner & familj har tjatat om att vi ska byta bilstol - jag har vägrat eftersom jag tyckt hon varit för liten (hellre brutna ben än bruten nacke).

Nu börjar jag dock bli lite tveksam själv, hon sitter inte bra i stolen längre, benen har ju haft det trångt länge men nu sticker huvudet upp en bit ovanför kanten (nästan till örats överkant). Vi har kvar nackstödet & då är huvudet lite bättre skyddat. Dessutom blir hon jätteledsen varje gång vi trycker ner henne i stolen för det är så obekvämt att sitta där.

Hade tänkt vänta en månad till & sedan vända henne - hur har ni gjort?

• Svar på tråden Framåtvänd bilbarnstol???,.. Kan jag vända henne nu??
  • Mamman till två

jaså?, jag har hört att stolen är för liten när örats överkant når upp till kanten på stolen??,..
    Vi har redan beställt en framåtvänd stol med isofix - bästa att börja använde den så fort den anländer då..

Felicia Adrian skrev 2009-01-08 23:04:05 följande:

Hon är helt garanterat för stor för sin stol. Huvudet får inte sticka upp över kanten något alls för så fort den gör det är stolen inte säker längre och kan ställa till mer skada än nytta faktiskt. Så det är dags att byta stol till henne. Finns massor av bra framåtvända bilstolar som är säkra! Så bara att leta efter en som passar er.
  • Mamman till två

det verkar som informationen om örat jag fått stämmer trots allt..

Svar på tråden Framåtvänd bilbarnstol???,.. Kan jag vända henne nu??