• Joona

Stor knöl gjorde att min halsmandel sprack igår

Det gör så förbaskat ont.

Jag har haft en liten "utväxt/knöl/plopp" på en halsmandeln sen ett år tillbaka och jag har haft ont i halsen i stort sett jämt och nu i höstas ungefär 5 av 7 dagar i veckan. Riktigt ont så jag knappt kunnat äta och svälja saliv. Så gissa om jag blev glad när jag upptäckte ZYX halstabletten.

Så under hösten har den här blivit större och större, jag har sökt läkare flera gånger men inte fått hjälp eller svar.

Så igår fick jag världens obehagskänsla i halsen och det började göra riktigt ont,så jag kollar med en ficklampa och det är nu ett öppet ser brevid knölen och knölen är så stor att den når till den där "spenen" som hänger i gommen.

Vad kan det vara?

Alla öron, näsa, hals läkare är stängda istan nu!

Och på vårdcentralen har jag aldrig fått hjälp!

Kan man åka till akuten?

Vårdcenralen ringer tillbaka kl 8.40.

• Svar på tråden Stor knöl gjorde att min halsmandel sprack igår
  • missbjork

skulle nog ha åkt till akuten...

Nu är hon här Lilla Julia 18/12-08 3305 gr Å 49 Lång
  • Snoffsan

Låter som en halsböld. Det kan det bli av vanlig halsfluss som inte behöandlas. Men det borde ju även vårdcentralen kunna se.

Jag skulle nog ha åkt in till akuten om du har varit på vårdcentralen och de inte har kunnat hjälpa dig.

• mamma me tre

jag hade också åkt till akuten, dåligt att du inte fått hjälp innan. Kan inte va kul att ha ont i halsen i 1 år!

• Joona

Halsböld tror jag inte att det är, då ska det tydligen bukta inåt, detta står ju rätt ut.

Känns så fånigt att åka till akuten med en halsmandel.

• Grannen

Min halsböld stod ut, inte inåt. Det var bara en trång passage ned i halsen.

• missbjork
    Joona skrev 2009-01-09 08:16:37 följande:
    Halsböld tror jag inte att det är, då ska det tydligen bukta inåt, detta står ju rätt ut.Känns så fånigt att åka till akuten med en halsmandel.
    tycker inte det är fånigt Om dom kan hjälpa dej så...
    Nu är hon här Lilla Julia 18/12-08 3305 gr Å 49 Lång
  • Joona
    Svar på #7
    Jaha, ok!

Konstigt att läkare inte reagerat när jag påpekat knölen då!
    Det kan man ju tydligen läka ut med antibiotika.
  • Joona

Usch, inte kunnat sova inatt, haft så ont och grubblat!
    Spottar blodblandad saliv!

Svar på tråden Stor knöl gjorde att min halsmandel sprack igår