Inlägg från: Rullan71 |Visa alla inlägg
  • Rullan71

Skulle ni lägga in heltäckningsmatta...?

Hallå!

Jag och min sambo funderar på att lägga in heltäckningsmatta på källarplan, eftersom att det är så kallt på golvet där nere (vi använder källarvåningen som ett vanligt våningsplan).
    Har velat fram och tillbaks om vi ska lägga klickgolv eller heltäckningsmatta.

Nån som har heltäckningsmatta och skulle kunna råda oss.

Längtar efter svar!

• Svar på tråden Skulle ni lägga in heltäckningsmatta...?
  • Rullan71

Oj, vad mycket delade meningar....!

Hoppas ju på att mattorna idag, är av en annan kvalité, än vad mattorna var på 70-talet, då det var inne med heltäckningsmatta.

Plus att det ju finns smidiga maskiner att hyra, för att göra rent mattorna, vilket kanske inte var så vanligt förr.

Vi får se, tror ju att det skulle ge en mysigare känsla i källaren. Vi kommer isåfall lägga den i hallen och i ett allrum.
    I dotterns rum är det klickgolv och i badrum och tvättstuga är det klinkers. Badrummet har golvvärme, men i tvättstugan och dotterns rum är det svinkallt på golvet.

Förrådsutrymmena får vara som dom är, med cementgolv.

• Rullan71

Någon som lagt in matta för typ ett år sen, eller nåt. Som har erfarenhet av hur dom är idag?

• Rullan71

Ja, jag skulle nog inte heller lägga in matta i barnens rum. Skulle nog kännas lite ofräscht, man vet ju aldrig vad som händer.

• Rullan71

Dott skrev 2009-01-09 09:59:49 följande:

Håller oxå på o fixar källaren o vi kommer definitivt lägga in en heltäckningsmatta. Helst vill jag ha en så amerikansk typ av matta,,,riktigt tjock o mjuk o gå på...
    Är det inte väldigt svårt att hålla en sån matta ren...?
  • Rullan71

Ni som nyligen har köpt matta, vad kostar den per kvadrat ungefär, med lim och så...?

Svar på tråden Skulle ni lägga in heltäckningsmatta...?