• Malin o Jimmy

Börja med pergo..Någon mer??

Hej Jag ska börja äta pergotime på tisdag... vi har försökt bli med barn i snart ett år men fick reda på att de va strul med ägg...detta är vår första kur...Någon mer som sitter i samma sits eller liknande?! Lust o följas åt till plusset!?

• Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??
  • Smiley

Min mens är slut och nu tänkte vi köra igång igen! Har inte räknat ut nästa BIM ännu, utan väntar lite och sätter inte nån press på mig denna gång...
    Grattis till er gravida och vi som fortfarande kämpar, vi kämpar på!
    God natt till er alla!

• karlsson1981

Hejsan!

Är det möjligt att få biverkningar av pergon 4 dagar efter man slutade med den?? Jag kände ju inte av någonting medans jag åt dem, men nu har jag haft ont i huvudet i 2 dagar, och magen är helt knas. Rätt som det är så hugger det till, både i magen och i äggstockarna.. Hoppas ju naturligtvis att ÄL är på gång, annars är det ju totalt onödigt att må så här..

Åhh, vad jag vill att detta ska fungera, känns så segt att bara gå och vänta..

Miss Marti - Hihi, inte så mycket respons på ditt hockeyinlägg Själv är jag faktiskt inte det minsta sportintresserad, och jag har välsignats med en sambo som inte är det heller, haha

• MissMarti

karlsson1981: Jag tror inte du kan helt plötsligt få biverkningar 4 dar efter avslutad kur....de kan vara symptom på en kommande ÄL däremot....
    Men du hur kan man inte vara sportintresserad??? de e ju livet!!

O till alla andra helt seriöst varför måste allt vara biverkningar?? kan de inte bara vara så att våra kroppar arbetar för att få fram fina ägg??
    Hoppas ingen tar åt sig för de e inte meningen men de va bara en tanke som ploppa upp...
    men d

• Bellbox

Men tänk på att halveringstiden är LÅÅÅÅNG på Pergo så när dosen väl byggts upp i kroppen finns den kvar rätt länge! Tror inte det är helt ute ur systemet förrän 4-6 veckor (hörde detta någonstans) dock minskar den ju successivt...
    Därför kan man ha problem med biverkningar rätt lång tid om man har oturen att få dem

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • karlsson1981
    MissMarti skrev 2009-04-01 10:10:53 följande:
    O till alla andra helt seriöst varför måste allt vara biverkningar?? kan de inte bara vara så att våra kroppar arbetar för att få fram fina ägg??Hoppas ingen tar åt sig för de e inte meningen men de va bara en tanke som ploppa upp...men d
    Jag tar inte illa upp i alla fall, men jag tror att vi kanske är så inne i våra biverkningsbubblor att vi faktiskt glömmer av att ÄL också kan visa sig på olika sätt. När man inte haft ÄL på ca 6 månader, så är inte det det första jag tänker på när jag känner någonting, men jag ska ändra mitt tankesätt nu, för det kan ju faktiskt vara så att pergon hjälper och att det släpps några finfina ägg
  • efis

Hej alla glada :)
    Lägger till mig på listna också :)

Efis: Pergokur 1 enekl dos 20\3- 24\3 BIM 13\4

Missmarti: Pergokur 3 enkeldos ÄL 225-26/3 Bim 7/4

Längtar85: Pergokur 3. dubbla dosen ÄL 24-25/3 BIM 10/4

Kidden: Pergokur 1, enkel dos, ÄL c:a 1/4 BIM c:a 11/4.

lillejag87: Pergokur 2, enkeldos, BIM ca 12/4

Irre85: Pergokur 1, ÄL 31/3 - 1/4 BIM 15/4

Nyköpings bo: pergokur 1 ÄL ca 3/4 BIM ca 17/4

ThisLife: Pergofri månad 1. ÄL 5/4 , BIM 18/4

Thösen: ÄL ca 10/4, BIM 24/4

Anna längtar: Pergokur 1, ÄL 12-13/3, BIM 30/3 Fick tyvärr mens den 17/3!!

ukochana: Pergokur 1, Äl ca 26/2, BIM ca 12/3. Överstimulerad... Mens 18/3.

Längtar81: Pergokur 2, ÄL ca 8/3, BIM ca 23/3

Kitte: Pergokur 1, Äl 10/3 Bim??

Snöig: ÄL 14-15/3 BIM???

Hoppaspåenliten: Pergokur 1, ÄL??, BIM ???

Karlsson1981: Pergokur 1, ÄL? BIM?

inga76: Pergokur 1 med litet magsjukeförhinder, ev. ÄL ca 23/3, BIM??

Smiley: Pergokur 1, BIM ca 25/3 (försökt i 20 mån.)

Barrret: Pergokur 1, ÄL 13/3 BIM 27/3

Hoppatossa: Pergokur 1, Äl 8/4? BIM 22/4?

GRAVID:

Gryntroll: Pergokur 1, ÄL 26/1, BIM 12-14/2

anols020: Pergokur 1 ÄL 19-21/2, BIM ca 6/3

KajsaKavat82: Första pergo kur ÄL 24/2 BIM 10/3

• efis

Hej alla glada :)
    Lägger till mig på listna också :)

Efis: Pergokur 1 enekl dos 20\3- 24\3 BIM 13\4

Missmarti: Pergokur 3 enkeldos ÄL 225-26/3 Bim 7/4

Längtar85: Pergokur 3. dubbla dosen ÄL 24-25/3 BIM 10/4

Kidden: Pergokur 1, enkel dos, ÄL c:a 1/4 BIM c:a 11/4.

lillejag87: Pergokur 2, enkeldos, BIM ca 12/4

Irre85: Pergokur 1, ÄL 31/3 - 1/4 BIM 15/4

Nyköpings bo: pergokur 1 ÄL ca 3/4 BIM ca 17/4

ThisLife: Pergofri månad 1. ÄL 5/4 , BIM 18/4

Thösen: ÄL ca 10/4, BIM 24/4

Anna längtar: Pergokur 1, ÄL 12-13/3, BIM 30/3 Fick tyvärr mens den 17/3!!

ukochana: Pergokur 1, Äl ca 26/2, BIM ca 12/3. Överstimulerad... Mens 18/3.

Längtar81: Pergokur 2, ÄL ca 8/3, BIM ca 23/3

Kitte: Pergokur 1, Äl 10/3 Bim??

Snöig: ÄL 14-15/3 BIM???

Hoppaspåenliten: Pergokur 1, ÄL??, BIM ???

Karlsson1981: Pergokur 1, ÄL? BIM?

inga76: Pergokur 1 med litet magsjukeförhinder, ev. ÄL ca 23/3, BIM??

Smiley: Pergokur 1, BIM ca 25/3 (försökt i 20 mån.)

Barrret: Pergokur 1, ÄL 13/3 BIM 27/3

Hoppatossa: Pergokur 1, Äl 8/4? BIM 22/4?

GRAVID:

Gryntroll: Pergokur 1, ÄL 26/1, BIM 12-14/2

anols020: Pergokur 1 ÄL 19-21/2, BIM ca 6/3

KajsaKavat82: Första pergo kur ÄL 24/2 BIM 10/3

• hoppaspåenliten

Tjena tjejer!

Vi blir bara fler och fler. Kul att följas åt med biverkningar ,längtan och allt annat..

Snart börjar jag med kur 2 Jippi, jag tar allt skit som man får av pergon om det hjälper mig att få en knoddis.

Självklart hejar jag på HV71!!! heja heja

• Jeniz

Tjena tjejer!

Tänkte slänga in en fråga... På vilken dag brukar ni få mens efter en pergotimekur? (om ni inte blivit gravid) Jag har ätit min första kur och väntar nu på att mensen ska komma, är på dag 37 nu och inget plus och ingen mens.

MissMarti: Lär väl säga Brynäs jag då, inte för att jag e något stort fans men det blir väl någon match/säsong.

• Längtar81

Jeniz.. Förra pergokuren så fick jag mens på dag 32.Bim-1
    Denna pergokur är jag på dag 42, bim+7 och fortfarande INGEN mens och INGET plus, gravtesta 2 dar sen sista gången. Suck suck suck säger jag bara!

Den förklaringen som både jag o min gyn kom fram till är att jag aldrig ägglossade trots fint moget ägg och tjock slemhinna på vul.
    Man fattar ingenting, faktiskt.

Jag fick recept på provera för att framkalla blödningen (igen) och sen mer pergo.
    Men efter den här kuren så kommer jag ta ett uppehåll, biverkningarna har varit jobbiga men mest av allt är jag så trött psykiskt att det här håller på att knäcka mig! Vet inte hur jag kommer känna om en månad, men just nu så orkar jag inte mer.
    få man sluta orka? för jag vet inte vart jag ska ta vägen, är så ledsen o arg hela tiden.

Hoppas ni andra mår bra. kram

Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??