jojoa75 skrev 2009-03-01 10:16:49 följande:
Ja det var lite kul.. mitt sällskap hade
iaf väldigt roligt åt det Dom undrade ju varför jag rodnade som en tok Nikki:Jätteviktigt att hon får i sig medicinen, fast att det gör ont i hjärtat så får man tvinga dom, håll henne fast i knäet. Sätt sprutan (för jag antar att det är flytande) i mungipan, spruta långt in i kinden. Försök att få henne att svälja o hålla munnen stängd.Ibland är det hemskt att behöva ta till såna metoder, men det är superviktigt att få i sig medicinen.... Sen kan du ju sitta o trösta henne o krama henne o säga hon är duktig mm mm mm. Emma har alltid tvärvägrat mediciner, så vi fick göra såhär de första gångerna, gör ont i hjärtat, men nödvändigt. Sen nästa gång hon blev sjuk så sa jag att det är doktormedicin o det måste du ta, var precis som att hon insåg att det var inte lönt att bråka utan bara tog den snällt o KRÄVDE sen cola Menar inte att man ska behöva hålla fast barnet så att det blir ett övergrepp, men ibland räcker det inte att truga...
Tack för tipset, skall genast se om vi har en sån spruta

Ja tvinga är ju inte kul men som du sade så är det ju superviktigt, skall ta hjälp av gubben när han vaknar, säkert lättare om man är 2.