Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Får man ge varning om auktioner på T med länk??

Köpte nämligen av en säljre...kläderna stämde INTE ALLS med beskrivningen och efter massa mail..ingen kontakt surk****ng så betalade hon tillbaka miona pengar och jag skickade tillbaka varorna...

Nu har hon lagt ut dom igen!!! Med bara liite ändring i texten..stämmer fortfarande inte med verkligheten...

Får man "hänga ut" säljaren och auktionen här??

• Everlonn
    Fiffa5 skrev 2009-01-17 20:32:39 följande:
    Åhhh det skulle man ju gärna vilja veta vem det är så att man inte köper dem kläderna! Vet dock inte om man får namge ngn men man brukar ju få länka till auktioner?
    Det är lite det jag funderar över...om jag länkar så vet man ju vem säljaren är på T...

Men jag kan inboxa dig om du vill
  • Everlonn

Kan ju skriva vad min beskrivning på kläderna hade varit om jag sålt dom!!

Vill man sen ha länk så kan jag inboxa?

Min beskrivning:

Ena auktionen (brun):
    Urtvättade, glansiga knän, tvättnoppiga, urblekta, två små fläckar på knät

Andra auktionen (gul):
    Urtvättade, tvättnoppiga, väldigt fläckiga över hela, fläckar i olika färger och tydliga!

Jag hade inte ens köpt dom på loppis för 1 kr...särkilt inte gul!!

• Everlonn
    Incommunicado skrev 2009-01-17 20:48:15 följande:
    säg mer än gul o brun, för det får du ju, märke t ex? och storlek.
    Fast det skulle ju kunna bli jättefel Tänk om det är mera plagg i samma färg och storlek så tror alla att nån helt OK säljare är värsta puckot!
  • Everlonn

Mailkonversationen mellan mig och säljaren var inte kul!!

Hon tog lååång tid på sig att svara..inte förrens jag började hota med neg svarade ho...kanske skulle lägga upp mailen utan alla personlig info förstås...

• Everlonn
    Incommunicado skrev 2009-01-17 20:55:50 följande:
    jag fick ett svar - vi kan båda löämna neg om det är det du vill. = hot.
    Jo, i det här fallet hade hon redan lämnat positivt! Jag hade ju uppfyllt min del så..dvs betalat..så jag kunde hota lite..vilket behövdes!

När jag fått tillbaka mina pengar och tillbaka portot..efter många om och men...så gav jag inte neg..enligt Ts regler så löste det ju sig..men att hon lägger upp dom igen!!!! Försöker lura nån annan...*blä*
  • Everlonn
    Jen80 skrev 2009-01-17 20:58:48 följande:
    Everlonn: Åh fy, de ser verkligen inte fina ut ens på bilden. Inte tvättblekta?!?! hmmm... BLir så irriterad på sånt då jag är supernoga och har lätt för att beskriva mina plagg i lite sämre skick än vad de egentligen är. Dumt för mig, men avskyr själv att bli besviken när det kommer hem ett paket från T...
    Ja, man blir sååå besviken! Försöker oxå beskriva så noga som möjligt..hellre lite värre än det är så att köparen känner sig nöjd när paketet kommer!
  • Everlonn
    Mitt första mail:

"Hej!
    Jag tycker inte att skicket på byxorna motsvara vad du skrev i auktionsbeskrivningen...de gula är ju alldeles fläckiga!  De bruna är blekta och tvättluddiga och har oxå fläckar (små på ett knä)...jag är inte alls nöjd med tanke på att det stod fläckfria..
    Mvh"

Nästa mail:
    "Jag mailade för ett tag sedan...och jag är riktigt irriterad på att du inte svarat med tanke på att mailen inte studsar längre...jag är väldigt missnöjd med byxorna jag vann i dina auktioner..de stämmer inte alls överens med auktionsbeskrivningen!! Jag vill inte ha dom alls, för de duger inte ens till dagis så fläckiga som dom var (de gula) de bruna är inte heller i så fint skick som du skrev!
    Jag vill att du sätter tillbaka det jag betalade in plus frakten tillbaka till dig och 3 kr i emballagekostnad! Så kan du få tillbaka byxorna!
    Jag är inte den som sätter negativt i första taget på tradera men om jag inte hör av dig så måste jag ju!
    Mvh"

Från henne:

"
    hej!
    Jag har inte fått något tidigare mail från dig. tyvärr.. den krånglar fortf.Inga problem att sätta tillbaks pengar men jag har inte ditt konto nr? Jag säljer dem vidare utan problem. jag kollar alltid på kläderna innan jag lägger ut o beskriver dem så gott jag kan. men alla kan ju missa nåt. såg dock inga fläckar och de har dugit på dagis till min dotter båda paren så jag tror inte det var så hemskt. jag är noga med vad hon har på sig med.kan ju inte se dem på bilden då jag kollade för säkerhetsskull...som du kan se har ingen heller klagat på mina kläder tidigare så det måste ha blivit nåt missförstånd eller nåt jag missat. det kan ju alla göra. men skicka tillbaks dem så kollar jag på dem o lägger ut dem igen. det var ju fler som budade.
    mvh"

Mitt mail:

"Hej!
    Jag var förvånad att du med så många positiva hade gjort en så stor miss i beskrivningen...
    Enligt mig är de gula väldigt fläckiga, visst man kunde inte se det på bilden, det håller jag med om..men i ett normalt upplyst rum syns de ändå tydligt..Lite ovanför grenen, längs hela ena sidan och på framsidan av benen, fläckarna är i flera olika "färger".
    De bruna är glansiga på knäna, tvättblekta och har två små fläckar på ett knä...
    Så jag tycker inte alls att det stämde med auktionsbeskrivningen! På de gula stod det fläckfria mm och på de bruna stod det fläckfria,inte urtvättade, blekta mm
    Mitt kontonr:
    Clearing: XXX
    Konto: XXXXXXX
    XX+22+3= XXXkr
    Min summa plus frakten tillbaka plus emballagekostnad.
    Jag skickar tillbaka dom i mailbag.
    Mvh"

(Hon tog ut emballagekostnad nämligen...annars hade jag inte brytt mig! Småsint? Ja)

Mitt mail igen:
    "Eftersom du inte svarat och jag inte sett nån insättning så skickar jag mailet igen..och inkluderar föregående mail..igen...och påminner att om jag inte ser nån insättning imorgon så blir det negativa omdömmen.
    Nu har jag väntat i flera dagar på svar...igen...så, jag vill se pengarna insatta inom 2 dagar så jag kan skicka tillbaka byxorna...annars sätter jag negativt för nu är jag trött på det hela...
    Skickar med kopia på förra mailet..."
    "Hej!
    Jag var förvånad att du med så många positiva hade gjort en så stor miss i beskrivningen...
    Enligt mig är de gula väldigt fläckiga, visst man kunde inte se det på bilden, det håller jag med om..men i ett normalt upplyst rum syns de ändå tydligt..Lite ovanför grenen, längs hela ena sidan och på framsidan av benen, fläckarna är i flera olika "färger".
    De bruna är glansiga på knäna, tvättblekta och har två små fläckar på ett knä...
    Så jag tycker inte alls att det stämde med auktionsbeskrivningen! På de gula stod det fläckfria mm och på de bruna stod det fläckfria,inte urtvättade, blekta mm
    Mitt kontonr:
    Clearing: XXXXX
    Konto: XXXXXX
    XX+22+3= XXXkr
    Min summa plus frakten tillbaka plus emballagekostnad.
    Jag skickar tillbaka dom i mailbag.
    Mvh"

Hennes svar: (som gjorde mig helt vansinnig!)
    "hej!
    sätt neg omdömen...orkar inte bry mig mer om tradera just nu...eller andra internet saker har mycket hemma med personliga problem  och anant som tar upp min tid o familjens just nu och som känns viktigare. har inte varit vid datorn på flera dagar har inte möjlighet o tid just nu. tyvärr.."
    Mitt svar: (erkänner lackade ur totalt!!Skrikandes)
    "Ursäkta?!?!
    Man får faktisk ta och ära sina åtaganden!! Det handlar liksom inte bara om negativa och positiva omdömen!!! Det handlar om att vara ärlig och göra rätt för sig!
    Vet du vad, alla kan hamna i bekymmer tor mig jag vet!!! I vissa fall så faller världen samman...
    Men detta är enkelt löst! Sätt in pengar du får tillbaka dina byxor, inga bekymmer!!
    Jag har inte pengar att bara slänga i sjön på saker som inte stämmer med auktionsbeskrivningen!! Efter ett år av cancerbehandlingar, cellgifter och strålning..är inte MIN ekonomi sådan att jag kan slänga pengar!!
    Var så vänlig att ge tillbaka mina pengar! Jag är väldigt trött på detta och har nog aldrig varit så besviken och arg på en säljare!
    Jag har inte gjort fel, du har..stå för det och gör det rätta!!!"
    Hennes svar:

"
    nu är pengarna insatta. förstår inte varför du hotar med neg omdömen om du ändå inte ger dem? vad är meningen. jag är inte rädd för ett neg omdöme. det kan alla ha men har man många positiva klarar man sig ändå. jag har varit på tradera länge men inte haft såna krångel tidigare. ingen har klagat o så tidigare. jag har också köpt saker som inte var som jag trodde men alla kan göra fel det är väl ingen som försöker lura nån avsiktligt? o orkar man verkligen krångla o skicka tillbaks? om det inte gäller flera hundra då.. jag gör då inte det. har annat att göra än att hänga vid datorn hela dagarna. hoppas detta kan avsluta vår affär o att vi slipper detta igen. "

Och mitt sista:

"
    Jag har sett din insättning och skickar dina byxor imorgon. Du kan betrakta denna affär avslutad.
    Mvh "
  • Everlonn

FÖÖÖRLÅT!!!

Såg inte riktigt vad långt det blev!Generad  Oups...Ni får skälla på mig som tar så mycket utrymme!!

• Everlonn
    nikki2006 skrev 2009-01-17 21:18:13 följande:
    Tycker det var bra skrivit av dig, vissa tror att man kan luras hur som helst. Säljer hon molo, bara så man kankse skall passa sig för att köpa det på T nu
    Nej ingen molo just nu...

Men tack för att du undrade!!! Kollade in hennes auktioner nu och såg att jag hade en av hennes plagg i min minneslista!! Vill ALDRIG handla av henne igen oavsett vad det är! Så tack!, nu räddade du mig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12