Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

stökmamma skrev 2009-01-14 18:13:34 följande:
    Då va vi oxå dalmatin ägare men HJÄLP va stor den va... Får nog köpa mindre om det finnns kvar nånstannsNån som har vårens stars bralla i 86 el 92 och kan mäta innerbenslängden åt mig??
    Oj var de större än höstens molo tröjor? Vill du mäta den?
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-14 18:21:12 följande:
    Såå stor skillnad är det inte så här men väl på märks det att regnbågen är bredare på alla sätt. Dock är alla tröjor större nu upplever jag det som iaf jämfört med vårens tröjor..
    okej tack, men frågan är om svea verkligen skall ha 92?
  • SmillaMilla
    isako skrev 2009-01-14 18:25:42 följande:
    Snälla tjejer hjälp till med lite strlkarMolo overall till nästa år.. Fungerar strlk 80 till en tjej född 081012 normalkurvan?Knickers till Isak som har 116 nu "normalt" (Har dock inga Molo byxor till honom så i Molo vet jag inte men tex Polarn..)
    hm ja Svea är ju ungefär ett år äldre. Och hon är nu 83 lång. Och de är väll ganska stora molo. Men hittar du 86 så ta den, men annars går det nog med 80.
  • SmillaMilla
    stökmamma skrev 2009-01-14 18:28:31 följande:
    Eftersom man lär sig av sina missar så frågar jag er moloproffs nu...Hur är molo i storlek jämfört med lindex och meandi?
    oj kan ge dig mina mått. Svea är 83 lång och 13 kilo tung.
    Molo: hon har 86 men går jättebra med 92.
    Me&i: 74/80 lagom 86/92 för stort.
    Lindex: 92 nästan för litet (på tröjor) 98 mer lagom.
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2009-01-14 18:38:51 följande:
    Håller med dej, sådär ser inte skillnaden så stor ut men på när den sitter på så känns den både mycket bredare och längre.
    nej men oj borde jag ta en 86 till Svea? Hur lång är liam`?
  • SmillaMilla
    isako skrev 2009-01-14 18:42:08 följande:
    Fanns bara 80 kvar. Men jag tar den å får isf sälja på T sen..Den nya overallen kommer att ha olicgrönt ist för nuvarande gröna o jag diggar inte olivgrön.. Därför tänkte jag vara lite smart :D
    Aha men då skall det nog gå. Jag tror att molos är större en del brunrutiga pop overall vi haft till svea, som nu är för liten. stl 80. Så kör du, annars är det ju bara att lägga ut på t som sagt var.
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2009-01-14 18:53:37 följande:
    Hur stor är Svea?Liam är ungefär 89 cm lång och väger 12,5 kg.Jag tror lätt att det hade räckt med 86 till Liam.
    svea är 83/84 lång och 13 kilo tung. Gahh nu får jag beslutsångest! 86 i molo från hösten var taigt på henne, 92 satt mycket bättre.
  • SmillaMilla
    isako skrev 2009-01-14 19:05:15 följande:
    Tjejer - Om ni som jag gillar Hugin o Mugin30 - 60% rabatthugin-mugin.jetshop.se/
    Åhhh mycket fint! Har haft lite kläder från dem o de är ju sååå mjuka o sköna. Hittade en underbar turkos tröja där till sonen, men nä den ville han inte ha
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2009-01-14 19:06:28 följande:
    God kväll tjejer!Lillronya- Haha...vilken fåfäng liten lirare du har hemma Bubblan- Åh vilken fin shopping! Och så fin Bubblan är i allt! Nu har du ju inget mer kvar att shoppa på vår runda Everlonn- Fina tjejen i Prickar. Och kopp-suiten är sååå fin!Ängeln- Fina Liam i Dalmatiner och regnbåge! Det blir nog 86 för mig Smilla- fina barnen i Katvig! Skönt med lite avbrott i all Molo hysteri
    ha ha tack, det var det jag tänkte
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12