Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Tjollabolla skrev 2009-01-14 18:01:27 följande:
    ÅÅÅ FINA regnbågen!!! Är den stor? Större än vovvarna??!
    Haha- vad kan det vara som du hoppas på
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2009-01-14 18:04:49 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-01-14 18:02:47 följande: Hm, då kanske man borde gå ner en strl på den då. Sonen har 86 i vovvarna och den satt bra så kanske 80 i regnbågen räcker? Åh, vad svårt.
    Hon på LLM reserverade omedelbart en 86 när 92 tog slut samtidigt som jag la min beställning just därför att hon inte tyckte att det skiljer så värst mellan storlekarna.. Jag har inte jämfört dem live men jag ska jämföra dalmatinerna och regnbågen på en gång *brb*
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2009-01-14 18:06:51 följande:
    UNDERBARA regnbågen...ja den är större än vovvarna, du ser ju på bilden att den är ganska så lång, i ärmarna också.Kan fixa jämförelse bild om du vill?
    Ah du verkar ha energi för två så gör du det så slipper jag
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2009-01-14 18:10:16 följande:
    Ha ha, aaaah, fast nu kom gubben hem så vill du fixa så får du gärna det, annars kommer bild senare
    Ok *Fixar*
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2009-01-14 18:13:30 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-01-14 18:07:08 följande: Vore ju toppen!
    http://www.familjeliv.se/hem/smultronhjarta/gallery/phpfadsp8.jpg

Såå stor skillnad är det inte så här men väl på märks det att regnbågen är bredare på alla sätt. Dock är alla tröjor större nu upplever jag det som iaf jämfört med vårens tröjor..
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2009-01-14 18:41:50 följande:
    Vilken storlek är det på tröjorna då?
    F`låt glömde..stl 92 på båda
  • Smultronhjärta
    ängeln83 skrev 2009-01-14 18:55:02 följande:
    Ränderna brukar vara större överlag, speciellt bredare, printen lite mindre och tajtare.
    Samma sak gäller stjärnorna tycker jag- bredare än printen
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-01-14 19:04:03 följande:
    Hjälp!!!! nu är man ännu virrigare om strl.... Kör du 86 el 92till Liam? Vad har han i dalamtin tröjan? Är det 92 har jag beställt en alldelles för stor, buhu min son är mindre
    Hur stor är din son? Max är 84cm och väger 12kg och jag har 92 till honom i dalmatinerna..Hade inte tagit mindre med tanke på att de gärna drar ihop sig aningens efter ett par tvättar samt att printtröjor är smalare i modellen. Då stör inte en större storlek på samma sätt som med ränder där hela tröjan är stoor.
  • Smultronhjärta
    ÖNadja skrev 2009-01-14 19:11:49 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-01-14 18:21:12 följande: Tycker de är jätte synd att mycket från Molo är så brett! Än så länge har ja ingen tröja (en på väg hemåt!) men några olika suits har jag, och den som sitter bäst är kanindressen som sitter tajt, betydligt snyggare än dom som är bredare! Har du nån bild med regnbågen på? =)
    Nope inte än, fick den idag.. men jag kan tänka mig att den är stor efter att sett Ängelns Liam i BT. Jämförde den med regnbågen i 92 som jag köpte i höstas och det är minst en stl skillnad där..Vi får väl se efter en tvätt-annars får den väl växas i, är ju inte direkt så att vi har brist på tröjor i nuläget
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2009-01-14 19:26:03 följande:
    Dalmatian Faith är med rosa kantband va?
    Japp- shoppar du oxå utan bilder
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12