Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Tindrisen03 skrev 2009-01-14 00:29:37 följande:
    Vad finns prickarna i för färger? Är det de som har 3/4ärm?
    3/4 och kort ärm. finns i rosa, gult, tukros och ev en färg till...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-01-14 00:36:28 följande:
    Just ja, de finns ju på LLM. Blev lite sugen på prickklänningarna..men de ser väldigt långa ut..kanske samma modell som på vinterns printade klänningar fast de hade lång ärm
    ja klänningarna är långa, jag tycker det är väldigt mycket nattlinne varning på dom
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-01-14 00:43:54 följande:
    Ja såg nu att de är mer som modellen på de rosa nattlinnena med gråa prickar som fanns i vintrad med 3/4ärm och som benämndes nattlinne Blir inget sådant. Kör du tunika och tights bara ihop med samma prickar?
    jag kommer nog köpa en rosa tunika med gula tights
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-01-14 00:51:42 följande:
    Är den som den rutiga fr förra året tror du dvs skall man gå upp i stl? Vad tar du?
    jag vet inte än... ska kolla på lördag men hellre för lång än för kort... den rutiga är mindre i strl än tidigare års prickar...
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-01-14 12:53:04 följande:
    Nu finns modellbilder på min lilla i pricktunikan i stl.98 (hon är ca 87cm lång) Prickbyxor i 92 och dalmatiner i 86, Koppar suiten är i 86, större än 92:an vi har hemma!!
    oj! vilken suit i 92 är det du jämför med?
    Nova76 skrev 2009-01-14 12:47:32 följande:
    jag har de tunna byxorna till Hannes i stl 92 baby. Han är 98 lång och de passar jättebra. Han kan nog ha dem ett tag till. Har köpt dinobyxorna från nya kollektionen i stl 92 och de är längre än t.ex. stjärnorna från nya kollektionen. Kan mäta om du vill.
    passar de honom? de är små till isabel... hon är 97 lång... är vårens print byxor längre än höstens print? *hoppas*
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-01-14 13:05:12 följande:
    Jämförde med denna 92:anDe är lika långa i benen men kopparna är lite bredare och längre i nacke-grenmåttet
    oj en randig tom jaja, då kommer suitsen som jag beställt i strl 92 vara lääänge
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-01-14 13:05:12 följande:
    Jämförde med denna 92:anDe är lika långa i benen men kopparna är lite bredare och längre i nacke-grenmåttet
    vilken liten sötrumpa i bildis
  • Buttelina
    Nova76 skrev 2009-01-14 13:08:13 följande:
    de passar honom kanon! Jag blev så förvånad när jag kunde köpa 92 baby till honom. Vet inte om han kanske har korta ben eller nåt?? Jag har inga printbyxor från våren så jag kan inte jämföra med dem... Men dinobyxorna är i alla fall längre än de blå med vita stjärnor
    oooorkar du ta ett mått på hela dinobyxan?
    Emmsan skrev 2009-01-14 13:09:16 följande:
    hmm behöver råd.... tänkte på en sak idag när vi lämnade på dagis... ALLA andra barn i min store killes ålder har typ jeans på sej med nitar batman tröjor,spindelmannen ja ni vet  o så kommer min 5 åring med lila velour byxor o en röd idat tröja NÄR tror ni att man ska börja tänka på vad man klär på dem??? alltså  vissa barn är ju tyvärr elaka o säger dumma saker har dock inte hänt oss men det förekommer ju menar jag .....??? va tycker ni???
    så länge han känner sig trygg och fin i sina kläder och inte uttrycker att han vill ha något annat så tycker jag att du kan fortsätta klä honom fint dvs inte i spindelmannen
    Everlonn skrev 2009-01-14 13:09:09 följande:
    Det lär de göra, för de är jääättestora i år
    haha ojdå då kanske man måste ha en liten suit till isabel oxå
    Everlonn skrev 2009-01-14 13:09:50 följande:
    Hmm det är nog delen som mest är i bild, svår att få henne stilla Tackar
  • Buttelina
    Nova76 skrev 2009-01-14 13:18:48 följande:
    ca 52 cm lång är den
    ahh tack så jättemycket
    Everlonn skrev 2009-01-14 13:16:59 följande:
    Mätte nacke-gren lite hastigt i butiken..på årets 92..har för mig att det var 50cm!
    ahh ok
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12