Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Såg att det pratats om overaller. Ni som har barn som är ca 2,5 år just nu, vilken storlek har de på sina overaller?
    Ella är nu 1,5 år och ca84-85 cm lång, vilken storlek kan hon tänkas ha nästa vinter?
    Lär väl ligga mitt mellan 92 och 98 antar jag

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-02-06 22:09:40 följande:
    njäe snarare mellan 98 och 104 tycker jag.. isabel är nu 3 1/2 och hon har både 98 och 104 i sina molo overaller...
    nikki2006 skrev 2009-02-06 22:10:37 följande:
    Nikki hade 98 först och nu 104 i molo. Hon blir 3 år i april.NEJ vad gör jag här igen god natt
    Oj, tror ni hon behöver så stor?
    När jag kollar hennes längdkurva så kommer hon vara (om hon följer den) 93 cm i oktober och 95 cm i januari om ett år, inte kan vi behöva 104 då va?
    Hon ligger en kurva över medel på längden
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-02-06 22:15:41 följande:
    ja isabel är ca 97-98 nu och hon har haft 98 hela vintern... 104 har också funkat toppenkör på en 98, det kommer funka!
    Tack, då vågar jag nog chansa på det
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-02-06 22:23:23 följande:
    isabel i 104! inte alls jättepluffsigt
    Hur gammal är hon och hur lång är hon på bilden?
  • Busbellan
    Emmsan skrev 2009-02-06 23:31:03 följande:
    nähä dags o nanna imorgon bär det av till svärisarna i ljungby  hmm jaja vad gör man inte för barnens ksull
    Såg att du ska till Ljungby, det är väl en trevlig stad
  • Busbellan
    Jen80 skrev 2009-02-07 07:33:15 följande:
    Åh, fina nya Nova star. Kommer bli fattig!! Gud, va fina Harem-byxor. Självklart val till Ilon !!Nähe, dags för lite frukost...
    Betsällde precis de byxorna, de var ju underbara!!
  • Busbellan

Gokväll på er, just tittat färdigt på melodifestivalen

Idag var vi på Leos lekland, sånt där lekland inomhus i Växjö. Allt gick bra tills August blev pååkt nedanför en jättelång rutchkana och stukade foten.
    så nu får jag bära runt på min 5-åring här hemma. Eller så hoppar han på rumpan på golvet

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-02-07 21:52:44 följande:
    Ja usch det är ju så jobbigt o inte veta.maia har det fortfarande jättejobbigt och helvetet fortsätetr för henne med vattenlavemang på morgonen och olja på kvällen. Vi ska vara tillbaka kl.09 imorgon för vattenlavemang. Undrar vilka psykiska spår detta sätter egentligen hos henne...bli hårt fasthållen två gånger om dagen och en slang uppkörd i baken...mmm...kan ju inte sätta några trevliga spår direkt...hoppas verkligen vi slipper detta snart! De kanske skulle röntga på måndag. Idag kom det ut några små stenkulor. Förmodligen sitter det flera små stenkulor samman i en stor kula som hon inte lyckas få ut.Tror mer och mer på mjölkallergi...kan ju förklara en hel del, hon hade ju kolik som nyfödd och problem med magen hela bebistiden, men de skyllde det på att hon var prematur...tror nog det kan ha varit mjölkallergi hela tiden...
    Men usch stackaren
    Kan tänka mig att det är hemskt både för Maia och dig att behöva göra nåt sånt.
    Tyckte det var illa nog allt som skulle göras med Ella när hon var sjuk, men hon var ju ändå en liten bebis och inte medveten om vad som hände egentligen.
    Hoppas verkligen att Maia inte kommer komma ihåg detta om ett tag och att ni får reda på vad allt beror på!!
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-02-07 22:17:01 följande:
    i bildmappen glasögon
    Jag ser ingen mapp med glasögon :-8
  • Busbellan

Helt OT nu, men jag frågar ändå

Kik kids röda volangklänning, finns den att få tag på nånstans?
    Köpte ju en på tradera som ska vara present till en kusin, och färgen var ju underbar!!
    Har ju bara den gröna innan.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12