Inlägg från: trunken81 |Visa alla inlägg
  • trunken81

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

om du vill ha tips på bra mjölkfria produkter så säg till. vi fick testa oss fram, det finns inte så mycket i vällingväg osv.

• trunken81

loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande:

Ska absolut testa mjölkfri välling ! Finns det på tex Maxi ? Mildison har vi men verka inte hjälpa...
    Ja vällingen finns på maxi, men min dotter tyckte den smakade pyton. jag också Vi ger mjölkfri ersättning som vi häller i 2 skedar mjölkfritt grötpulver i, det är fortf rätt tunt men vi har fått en hel del tips nu så vi ska blanda i lite maizena majsstärkelse i nu som ska tjocka det ytterligare lite..ersättningen finns på apoteket (vår heter profylac) men den är svindyr utan recept. det finns 2 olika sorter, den ena kostar 180 kr och den andra tror jag går på 240 kr. För en burk som inte alls varar länge!! Men får man det på recept så kostar 6 burkar 120 kr. Vi har fått en burk av en kompis sålänge, men imorgon ska jag ringa en läkare och försöka få på recept tidigare (det är ca 2 veckor innan vi ska till barnläkaren, så länge vill man ju inte vänta)
    Såg nu ikväll att det står på vällingen att dom ändrat smaken lite till ännu godare haha, så ni kan ju testa den.
  • trunken81

loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande:

Ska absolut testa mjölkfri välling ! Finns det på tex Maxi ? Mildison har vi men verka inte hjälpa...
    Ge henne bara mat utan skummjölk och sånt också. Skulle det vara att hon är mjölkallergiker så räcker det med en droppe för att hon ska bli dålig. Är man tex laktosintolerant tål man en viss mängd.

Aleya älskar den mjölkfria gröten, finns både i äpple och banansmak. vi har äpple. Jag tycker den smakar trä
  • trunken81

loveliva skrev 2009-01-11 18:56:58 följande:

Ska testa den. Men är osäker på Hilda tar den. DEt har tagit 6 mån att få henne att dricka vanlig havrevälling, har bara velat ha ersättning. Men ska absolut göra ett försök. Annars får det bli mjölkfri gröt med fruktpuré.
    Hoppas det går bra. Man är så orolig och undrar så vad som är fel och om dom har ont. Aleya har varit sån här i princip hela sitt liv (fast jag ammade ju ett halvår så då märkte man ju inget för då har ju alla det där gula cremebajset) men sen började jag ta upp det med BVC, gång på gång. ringde sjukvårdsupplysn osv när hon blev kass i magen..fick bara en massa tips om all mat man skulle trycka i henne som skulle stoppa upp och att det var tänderna osv..likadant med majsvällingen..när hon blev magsjuk på riktigt så tog det grymt lång tid för henne att återhämta sig, då smittade hon även sin kusin som till och med blev frisk före henne! men inte så konstigt, när vi ovanpå magsjukan gav henne produkter med mjölk i. Tycker så synd om henne nu i efterhand:( men bättre sent än aldrig att upptäcka när nåt är fel :( Blir så arg bara att jag inte envisades tidigare med att få henne kollad, när jag slutligen var på akuten 5 timmar för att fixa en remiss (det var röd dag) så sa jag till att nämner någon nåt mer om tänder eller virus blir jag helt GALEN!
  • trunken81

Buttelina skrev 2009-01-11 19:07:31 följande:

hej tjejer Har ni shoppat mycket?
    [/citat]

Inget :(
    loveliva skrev 2009-01-11 19:09:21 följande:
    [citat]
    Vad har du shoppat?
  • trunken81

hej,

nån kul shopping idag?

Min dotter ska vila middag, men hon står bara i sängen och skriker glatt en massa konstiga ljud så hon låter helt hög eller nåt..haha..soooomnaaa...

• trunken81
    Everlonn skrev 2009-01-12 20:25:14 följande:
    Ligger i mitt album under diverse...Är det någon som vill se nåt från rean så kan man gästboka..så lägger jag det i albumet..vill inte spamma BT med såna bilder!Molo nyheterna var liksom en annan sak (Påpekar igen att det är inte min butik! Och har inget vinstintresse där heller!)
    Men guuuud vilken underbar bild!

Dalmatinerklänningen MÅSTE flytta in hit!! nån som sett den i stl 86 nånstans ännu?
    Aleya 2 mars 2008
  • trunken81
    snigelina skrev 2009-01-12 20:32:22 följande:
    Just den modellen finns inte i baby, men det kommer en annan.
    Neeeeeeeeeeeeeej...är den som kommer lika snygg?

Annars får man väl skaffa den ändå och vänta tills hon växt i den Förvånad
    Aleya 2 mars 2008
  • trunken81
    gosmamman skrev 2009-01-12 20:54:39 följande:
    Gokväll- kikar in en snabbis, måste plugga till redovisning på ons.Jag blev helt såld på klänningen som LA woman håller i BT,kan man se den i nån shop på bättre bilder?hundklänningen och hund tröjamed gul prickiga ärmar var också fin.
    Ja den klänningen var också toookfin..jag har fått värsta klänningdille nu...
    Aleya 2 mars 2008
  • trunken81
    LA Woman skrev 2009-01-12 21:15:29 följande:
    Köpt av vårkollektionen:Tröja (baby) med butterfly/pärlplatteärm 92Legging butterfly 92Tröja (baby) dalmatin med röd/vita ärmar 92Byxa (baby) röd/vit 92Klänning med "gammalt tryck" 98Leggings svarta med stars 98Beställt:Klänning (baby) regnbåge 92Byxa (baby) regnbåge 92Tröja (baby) regnbåge 92Hjälmmössa regnbåge LJeansklänning med röda knappar 92Jeansklänning med hängslen 140Tröja med puffärm grön 140Leggings med pärlplatteprint 140Klänning regnbåge 140Stövlar regnbåge 37Inte såå mycket
    omg!
    Aleya 2 mars 2008
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12