-
Visst är det jobbigt när man kommer på ett MÅSTE..och gärna då i slutet på säsong...hoppas du hittar en..Fiffa5 skrev 2009-02-17 13:41:05 följande:Rååsa Smurfen: Vad fin Tara är i den svarta Kik Kid-klänningen!!Hur lång är hon, visst hade ni stl 98?Har kommit på NU att vi måste ha en sån, helst grön dock. Inte lätt att hitta längre tror jag
-
Nu ska vi ut i snön och leka..känner mig grundlurad då det sällan blir vinter i Wien men nu har det kommit ca 10cm snö..och jag som undviker Jämtland där jag oxå bor på vintern för all snö..men,men..
-
Danke Sehr!!FlowerPowerMama skrev 2009-02-17 13:42:02 följande:Aff cårs! .-)
-
God morgon!
Superfina bilder i BT, Preggis tjejer (instämmer med flera i tråden om dessa superblå ögon) och Bybos kille(supersnyggt med den svarta tröjan), Noel (sötpricken), Liam(pedanten-här är gustaf oxå så) och Jens trollungar, vad härligt det såg ut i snön..avvis..här är snö men den är så blöt..usch..
Jag har bestämt mig för att ligga lågt på köpknappen men LouieLouis jeeptröjor och linne skulle jag vilja ha..får hålla mig
-
-
Sonen hade inga fläckar på sina kläder när han gick på dagis..de använde typ förkläden,dvs sådana man stoppar in armarna på vid mat och fika..och personalen tyckte hans kläder var så fina-de blev glada att se hans färgglada kläder
-
Vet ej om detta diskuterats innan och visst,fläckar blir det..iallafall hemma hos oss för jag själv är inte alltid supernoga..förutom när de ska ätas pastasås (tomat)då kan det hända att han får äta klädd endast i blöjan..Jag vet att vissa kanske resonerar att kläderna ska hållas fläckfria för att kunna säljas på T tex (ingen pik till någon i diskussionen).Men, när jag sätter på sonen sina fina,dyra märkeskläder så får jag oxå vara beredd på fläckar då haninte ens fyllt 2SmillaMilla skrev 2009-02-18 09:43:41 följande:Självklart håller jag med er om att förskolan absolut skall använda förkläde när de målar, haklappar till de minsta barnen o dra upp ärmarna. Ingen tvivel om det. O att ha en dagis gaderob skall inte heller behöva införskaffas. Men några fläckar måste man kunna räkna med. Har ni diskuterat everlonns förskola tidigare? Känns som om jag kommer mitt i en diskussion
-
Ngt bra tips mot tomatsås?saturnina skrev 2009-02-18 09:50:56 följande:Mitt i denna diskussion kan jag ge mitt absolut bästa fläcktips: Om mina barn har nån röd fruktfläck när de kommer hem, så sätter jag på vattenkokaren direkt och häller kokande vatten över fläcken. Försvinner som i trolleri!!!! OBS! Ta av barnet plagget först.
-
Toppen-det ska jag provalillronya skrev 2009-02-18 09:57:01 följande:Yes diskmedel om och om igen tills fläcken är borta.Detta har jag ej heller provat-ska oxå testas..Har en småfolksuit (typ min enda)med apor på som pappan lät sonen äta spagetti och tomatsås iFlowerPowerMama skrev 2009-02-18 09:57:49 följande:Maskindiskmedel! De vita tabletterna funkar mot alla fläckar!Man tar typ en tablett och löser den i en liter varmt vatten och sen får plagget ligga där i minst ett par timmar.Jag fick förra veckan bort både köttfärssås och apelsinfläckar från samma tröja, den ser ut som ny nu.
-
Good point..melizza skrev 2009-02-18 10:02:06 följande:Bleks inte kläderna då?? Det är nog det som är mest jobbigt tycker jag att om man försöker få bort fläckar på nån fin tröja med print så bleks den av borttagningsmedlet.