Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Butte!
    Vill bara hälsa att BomBom fixar hem en pärlbralla till mig. Behövde inte ens muta med ditt namn . Hämtar dem på tisdag. Tjo ho!

• Stormis
    Myggis skrev 2009-01-16 23:00:55 följande:
    Hej!Vad är ordinarie pris på en baby t-shirt (korta ärmar) från Molo? Inte från nya kollektionen utan gamla sommarkollektionen. Nån som vet?
    230?
  • Stormis
    saturnina skrev 2009-01-19 11:49:29 följande:
    Linnéa är ju född i november, så det är ju ganska stor skillnad trots att det är samma år. Ska man ta 74/80 då? Det känns ju lite tokigt...
    Min dotter är född i okt -07 och är ca 75-76 cm kort ( ), köpte massa 86/92 till henne, men de är alldeles för stora. Båda långa och breda. 74/80 sitter mycket bättre så de större får nog vänta till åtminstone sommaren, men säkert längre. Fram tills dess kommer de små klänningarna att funka tror jag. De är ju inte långa direkt, men det stör mig inte. Jämförde förresten med Me&I's råttklänning i 74/80. Den är lika stor som SMåfolks i 86/92, fast smalare över axlarna.
  • Stormis

Tinkerbell!
    Vill bara säga att jag inte kom iväg till brevlådan för söndagstömningen så imorgon borde du ha post! Bara så att du inte tror att jag lurat dig... Fast det tror jag inte att du tror, men ändå, bara så att du vet!

• Stormis
    saturnina skrev 2009-01-19 12:23:35 följande:
    Stormis skrev 2009-01-19 12:14:08 följande: Tack för tipset. Jag ska mäta en söt arm ikväll, men det låter ju som att jag kanske ska ta en mindre storlek... Man vill ju använda NUUU.
    Hur lång är hon? Min tjej är ju både kort och smal för 15 månader. Men om du vill använda nu så ska du nog inte ha större än 74/80. Det skiljer ju ganska mycket på dem i och med dubbelstorlekarna. Fast K kan ha den större stl nu (storleksmässigt stor, men funkar. Fast eftersom hon kryper funkar den inte för de är för långa och hon fastnar på dem). Hmm, snurrigt det där, hoppas att ni fattar vad jag menar.
  • Stormis
    Jen80 skrev 2009-01-19 12:27:42 följande:
    Är det nån idé att lägga ut på T nu. Behöver pengar, men vill inte "ge" bort paggen. Har bl.a lammtröja som ska ut och vet att man kan få lite för den vid rätt tid . Borde man vänta lite nu när alla Molo-nyheter kommer?! Har lite ute nu som det inte går jättebra med, men de är inga godingar heller ...
    Jag väntar. Hade några plagg på minneslistan i helgen som jag tyvärr missade. De gick för värsta fyndpriserna (visserligen så var det ganska "dåliga" avslutstider också som spelade in). Orkidéer för 90 kr, boilersuit för 107 kr etc etc. Annars beskriv skicket väl, dvs försköna det inte och sätt högre utrop. Då vet man ju vad man får, båda parter.
  • Stormis
    Jen80 skrev 2009-01-19 12:32:15 följande:
    Ok. Ja, lammtröjan är bara tvättad och provad. Känner att jag inte kommer använda den till Ava så det är bara dumt att den ligger i garderoben och tar plats . Men nu har ju folk snart fått lön. Så antingen blir det nu eller vänta till nästa månad... Vill ju ha pengar nu, men så mycket som möjligt hehe...
    Jo, det kan ju vara lugnet före stormen nu. Snart kommer ju pengarna och då sätter det säkert lite mera fart.

Satt och spanade lite på T. Hittade en bild i en auktion som JAG tagit. Så j-a irriterade! Hur svårt kan det vara att fota egna bilder? Visserligen en neutral bild på en filt, men ändå. Störigt!!!!
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-01-19 12:34:31 följande:
    Oj de där har jag köpt till Svea som är 1½ år!!!! Hon är kanske 84 lång, men rund. Fanns ju inte mindre så jag gjorde en chansning, men inser nog nu att de inte kommer passa
    Vi håller tummarna att det funkar med ett rejält uppvik!!!
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-01-19 12:40:31 följande:
    ha ha tack. Men kolla min presbild. Där har hon stl 92 på sig och inte ser de väll stora ut?
    Tycker att de funkar helt ok!!!
  • Stormis

God kväll!
    Snabb fråga:
    Lila IdaT var lite stora i stl? Jag har bl bruna i 8-12 mån för min 15-mån som sitter bra nu. Lila finns i antingen 8-12 mån eller stl 22-24. Vilka ska jag ta? Hade varit bra med lite växmån och det tycker jag nog inte att de är på de flesta jag har i 8-12 mån (fast röda och gröna i den stl är fortfarande lite stora). Nån som kan de lila?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12