Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

SmillaMilla skrev 2009-01-21 19:47:26 följande:
    Hmmm kanske måste in o kolla igen. Ja legginsen blev verkligen superbra på svea. Sitter kanon bra. Men ja jeanskjol blir det, men jag har beställt en från hm som inte kommit än, kommer förhoppningsvis denna veckan.  Men nä inte svart. Gillar inte svart.
    Förstår vad du menar med svart. Men en liten svart kjol blir ju inte så svart . Men med en jeanskjol på G så blir det ju toppenbra!

Den här fick jag nyss, visst finns säljaren här i tråden?
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=81879998
  • Stormis
    trunken81 skrev 2009-01-21 19:51:39 följande:
    Alltså jag blir så jävla irriterad på folk från Tradera. En person vann en auktion av mig för ett antal veckor sedan. Jag skickade personen 3 påminnelsemail efter att jag inte fått svar på vinnarmailet. Har råkat ut för att mail kommit bort så jag ville vara säker att personen fick mina mail. Idag gick jag tillslut in och kollade omdömena på personen - då har den fullt med NEGATIVA omdömen. Jag blev irriterad och skickade ett mail; ********************** Jag såg nu när jag tittade att du har en massa negatvia omdömen. Vad tråkigt att du budar på auktioner utan att alls höra av dig. Hade du ångrat dig och hört av dig så hade jag väl kanske tyckt att det varit ok trots att bud är bindande, då hade jag med gott samvete kunnat lägga ut auktionen igen, men att ignorera alla mina mail är ju bara så trist stil. Jag brukar alltid vänta veckovis eftersom folk lätt kan bli utan dator, det kan hända saker osv. men när det går såhär lång tid blir jag bara less.  Förstår inte varför man lägger bud om man ändå inte är intresserad. Dessutom kostar det pengar att lägga ut annonser på nytt. Vad är så svårt med att höra av sig?************************ då får jag detta till svar nästan DIREKT!!!!!!!!!!!!!!  Kanske för att det hänt lite saker som jag inte har lust att diskutera med främmande människor,sakersom jag prioterar mest än nån jävla vunnen aktion på blocket.....Och vad var det jag vann av dig då och för hur mycket,har liksom inte haft datorn på ett tag,försökt att skriva och förklara förvissa men är man kaxig så får man kaxiga svar tillbaka....... ********* så man har tid att vara dum i huvet på tradera, sitta o buda o sånt, men inte betala en auktion som tar nån minut? ehhm...och förklarat för vissa, hur fan ska jag veta det när människan inte förklarat för mig! *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR* Blockat från mina auktioner thank goooood
    Men gud vad irriterande. Att hon svarar direkt avslöjar ju hennes idioti Förvånad... Men by the way. Du vet väl att du kan maila Tradera om auktioner som inte betalas, då krediteras den kostnaden när du lägger upp en ny, dvs du slipper betala för den som inte betalades. Sök formulär via deras support.
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-01-21 19:55:34 följande:
    sorry att jag bara försvann. jag drog till tradera och slängde ut lite auktioner har skjutit upp det flera dagar nu.Tinker blev det nån klännning?
    De har jag redan spanat in Tyvärr för stora stl för mig. Attans på brallorna....
    ängeln83 skrev 2009-01-21 19:55:26 följande:
    Bra val med 2 divan delar Här hemma är det ständigt bråk om divanen, men jag vinner oftast
    Du väntar post imorgon
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-01-21 19:59:41 följande:
    hehe hon växer ju
    Jo, men efter att ha köpt 74 till i somras som hon ännu inte växt ur så inser jag att 80 kommer hon att kunna ha till i höst och 92 först NÄSTA sommar så jag får nog passa. Hade det varit 86 så.... hade man ju kunnat fundera iaf
    SmillaMilla skrev 2009-01-21 19:58:59 följande:
    Nä inget svart här. Det svarta som finns på kopptröjan är egentligen för mycket Fiiiin tröja o väldigt bra pris! Och ja säljaren finns här.
    Jo, flower är lite av en favvo här. Har den redan med randiga ärmar så det är ett helt omotiverat köp, men den är ju så fin och med det priset behöver jag inte skämmas, mer än för säljaren som eg borde fått mer...
    trunken81 skrev 2009-01-21 19:58:23 följande:
    Ja, det är inte många kronor, men det är principen, man betalar ganska mycket till dem i avgifter ändå. Jag drog hem en hel del i julas (sålde bl a smycken åt mamma) och fick nu en räkning på 800 kr! Liksom lite småsurt även om man sålt för så mycket mer.
  • Stormis
    jompa skrev 2009-01-21 20:23:35 följande:
    Hej tjejer.Skickat vinnarmail nu, kul för det gick bra denna omgången Shoppas det något här i kväll?Tofflan såg att du shoppat en del , har du nåt kvar på listan nu inför nästa helg?Någon som sett Kikkis mössan speedy i stl 1-3år någonstans, färg spelar mindre roll?
    Heej!
    Tur att du är nöjd med dina auktioner, själv tycker jag att "min" tröja gick oförskämt lågt. Jag lovar att vara snäll mot den
  • Stormis
    jompa skrev 2009-01-21 20:38:54 följande:
    Hallå.Kanske det men jag hade inte räknat med så mycket för den ändå, man får alltid bättre för lite större storlekar.
    Vad bra då . Jag har ingen koll på större stl, jag lever i min lilla värld .
  • Stormis
    tinkerbell74 skrev 2009-01-21 20:39:11 följande:
    saturnina skrev 2009-01-21 20:27:22 följande: Ja precis, på Poppilopp. Men tyvärr tog den slut direkt jag nämnde det i tråden. Egentligen var jag mest ute efter fiiina lila ws:ar på Po.p idag men till min stora sorg så var alla i rätt storlek slut innan rean ens börjat. *gråter* Men så blev det ju lite annat istället då... faktiskt en röd/vit 10-gruppen tröja till mig själv! Och till Alice blev det två kjolar, jeansklänning, grå trikåkofta och en supersöt velourmössa i lila/orange. Julia fick 10-gruppentights i rött/vitt och de lila/orange velourtightsen men nobbade dem totalt när jag kom hem. Vill ju typ ha såna till mig själv jue. Så mysiga! Istället blev hon hur glad som helst över den po.p-randiga duschkragen (sån man har när man tvättar håret så att det inte ska komma vatten i ögonen) Knasiga unge!
    Du verkar vara en hejare på PoP... Vågar man lägga i princip oanvända 10-gruppen-tröjor med 1 kr (obs ingen annons). Tycker att de är sååå fina och vill inte ge bort dem, men jag använder dem inte. De bara ligger och är fina och det känns så onödigt. Samtidigt känns de som lite "samlarkläder" och då vill jag "ha tillbaka" pengarna för dem.
  • Stormis
    tinkerbell74 skrev 2009-01-21 20:50:39 följande:
    Stormis skrev 2009-01-21 20:45:13 följande: Hmmm, jag skulle nog isåfall vänta till ett tag efter rean och först se hur det går för de som lägger ut nu. Förut hade det inte varit några problem men jag tycker tradera har blivit svårare och svårare att förutspå faktiskt. Jag brukar söka lite på avslutade auktioner och göra lite research på det sättet.
    Jo, jag har gjort det, men det har varit med nya med lapp och de flesta har gått bra. Men det är dock inte många plagg samt att det är ju ganska stor skillnad på nya och "nya". Antar att jag avvaktar en månad till, som jag misstänkte... Men åhh, det är så mycket som bara ligger här nu ju!
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-01-21 21:21:28 följande:
    ha ha hur gamal tror ni denna är?Sådana hade jag när jag gick på högstadiet o det var ju några år sedan.www.tradera.com/ACQUA-LIMONE-TROJA-auktion_82...
    Jag hade ingen, men det var min största dröm. Alla tuffa hade sådana
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-01-21 21:25:29 följande:
    ha ha ja men jag var ju tuff Ha ha nä men min mamma köpte nästan bara sådana tröjor till mig, i alla möjliga färger. Jag var såååå trött på dem så jag vägrade tillslut Säkert lika trött som våra barn kommer att vara på danska kläder
    Mmm, precis som tapetserade fondväggar... De kommer ju att vara lika fula som vi nu hatar strukturtapeter . Visste inte att du var en sån tuffing , fast det hade jag ju kunnat ana .
    tinkerbell74 skrev 2009-01-21 21:28:54 följande:
    Stormis skrev 2009-01-21 21:23:11 följande: Ja visst var det så! De som satt längst bak i bussen också.
    Och breeeeeedbent på skolfotot
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12