Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

trunken81 skrev 2009-01-11 17:43:37 följande:
    om du vill ha tips på bra mjölkfria produkter så säg till. vi fick testa oss fram, det finns inte så mycket i vällingväg osv.
    Nä nåt stort urval finns det ju inte. Men är så himla glad att det finns mjölkfri välling nu. Det tror jag inte har funnits så länge.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Kavat skrev 2009-01-11 17:45:25 följande:
    Är det samma läkare som gör utredningen? Allergitester (prick och RAST) har bara ca 60% säkerhet, så även om det inte visar något kan det vara en allergi. Litar du inte på läkaren (eller om det nu är samma som gör utredningen) och det inte visar något på tester så byt läkare! Stå på dej som mamma! En mamma känner sig barn bättre än en läkare som träffar barnet en kvart och inte ser skillnad på nässelutslag och torr hud... Självklart ska du få hjälp, men ibland måste man göra större delen själv om det inte visar på tester. Utesluta och provocera. Mjölk är som sagt vanligast. Hoppas ni får bra hjälp.Har en annan fråga. Hur är Nova Star jeansen i storlek. En liten och nätt tjej på 98 cm och 15 kg, tung, vad ska man köpa för storlek? Kommer de sitta uppe? Och finns det någon rea kvar eller någon som inte börjat än, eller är det försent?
    Du kan köpa 98 tror jag, eller 104.
    Min a små är 82 och 87 långa tror jag och de 86 och 92 i sina jeans.
    Det finns ett gummiband att dra åt i mudden.
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-01-11 17:44:21 följande:
    hej hej sötnos, hur är det???
    Hej!
    Känns som att handen ska ramla ev ibland, men annars bra.
    Sjölv då?
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 17:50:53 följande:
    Men jag skriver inte alltid ut om jag har 10-15 auktioner ute så "bockar" jag av på plocklistan på Tradera
    Så gör jag också. Men jag har aldrig haft fler än 15 ute samtidigt.
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-01-11 17:53:04 följande:
    jo lite trött, jobbat 6 dagar denna veckan. Men har du inte fått läkartid än???Nu måste du ringa altså(säger till på skarpen)Imorgon skall vi till malmö o fixa min telefon. Nu är den helt död suvck för 3, har bara varit problem. Skall gå tillbaka till telenor, där var det inga problem
    Jag har läkartid på onsdag. *lydig*

Det är ju inte tre´s fel att telefonen strular.
    Vi har tre alla i familjen och de flesta i släkten. Inga problem..
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-01-11 18:01:41 följande:
    Inte nöjd med 3 men bra att det funkat för dig.Bra och nu går du till doktorn på onsdag också. Har du tur så får du massa kul piller .Skall du fortfarande ha party den 30:de??? Får man komma???
    Japp jag gå dit och hoppas på att få svava ett tag.

Du är så välkommen så, den 30de!!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-11 18:16:06 följande:
    Alltså, HELT OT men jag måste visa er min stjärna
    Ååååååååååå så söt!!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-11 18:31:02 följande:
    TACK!
    Ja det är inte lätt att hamna i vårt dårhus.
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande:
    Ska absolut testa mjölkfri välling ! Finns det på tex Maxi ?Mildison har vi men verka inte hjälpa...
    Den heter enago och finns i de flesta butiker.
    isako skrev 2009-01-11 18:38:33 följande:
    Ok måste fråga er vettiga männsikor..När tog ni hål i öronen på era tjejer, eller när har ni tänkt att göra det?Min gubbe är inte svensk o i deras kultur tar man hål i öronen när barnen är ett par dagar gamla.. Anil har accepterat att jag inte vill ha det så men nu vet jag liksom inte när man tar hål..? Jag själv fick det sent, men skulle vilja göra det tidigare med Miriam..Är ett år för tidigt? 6 månader??Jag villinte att det skall se tattaraktigt ut men samtidigt vill jag hedra hans kultur också utan att för den sakens skull fingra på mina egna principer.. *puuuh* svårt det där.Sorry för ot... Igen....
    Vi har väntat ganska länge. de har varit 7, 4 och 7 när de gjort det. A är 3 och har inte hål än.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12