Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

trunken81 skrev 2009-01-11 18:52:18 följande:
    loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande: Ja vällingen finns på maxi, men min dotter tyckte den smakade pyton. jag också Vi ger mjölkfri ersättning som vi häller i 2 skedar mjölkfritt grötpulver i, det är fortf rätt tunt men vi har fått en hel del tips nu så vi ska blanda i lite maizena majsstärkelse i nu som ska tjocka det ytterligare lite..ersättningen finns på apoteket (vår heter profylac) men den är svindyr utan recept. det finns 2 olika sorter, den ena kostar 180 kr och den andra tror jag går på 240 kr. För en burk som inte alls varar länge!! Men får man det på recept så kostar 6 burkar 120 kr. Vi har fått en burk av en kompis sålänge, men imorgon ska jag ringa en läkare och försöka få på recept tidigare (det är ca 2 veckor innan vi ska till barnläkaren, så länge vill man ju inte vänta)Såg nu ikväll att det står på vällingen att dom ändrat smaken lite till ännu godare haha, så ni kan ju testa den.
    Prova ge vällingen kall. E äter definivt ingen varm välling men älskar den kall.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    isako skrev 2009-01-11 18:58:24 följande:
    Jag funderade faktiskt på att göra det runt tre, men känns som det också är väldigt tidigt när man hör med andra när de har gjort det.. Hmmm
    Men gör det hellre när hon är sex månader än 1 år. Känns som att de lättare låter öronen vara ifred när de är riktigt små..
    Jag tycker inte det är fel att göra det tidigt och förstår ju att trycket är hårt på er.
    Men i slutänden är det ju ändå mi som bestämmer.
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 18:56:58 följande:
    Ska testa den. Men är osäker på Hilda tar den. DEt har tagit 6 mån att få henne att dricka vanlig havrevälling, har bara velat ha ersättning. Men ska absolut göra ett försök. Annars får det bli mjölkfri gröt med fruktpuré.
    Tipsar dej också med att prova ge välling kallt. Vi trugade i sex månader utan framgång. Inte förrän trötta mamman i ren desperation gav den kall en natt så slanl den ner.
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 19:04:19 följande:
    Vad söta ni är här Här kan man verkligen prata och få hjälp med ALLT. Men visst det är mycket roligare med danska barnkläder än allergi Men så skönt att det alltid finns någon att prata med här. Så många erfarenheter.
    Ja här finns det sanna vänner! Med god smak!
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 19:08:23 följande:
    Ojdå Vad bra ! Ska testa det om hon vägrar den kall.Nu ska jag ta och ge Melker hostmedicin & ipren och hoppas på en natt utan kruppanfall.I natt var det promenad kl 01, och han blev ju pigg kan man säga Pappan köpte glass mitt i natten också som Melker smaksade i sig
    Hoppas barnen kryar på sej nu då! Trevligt med nattfika.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:07:31 följande:
    hej tjejer Har ni shoppat mycket?
    Hej!
    Jag har inte shoppat alls!

Du då?
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2009-01-11 19:13:27 följande:
    Ser att ni pratar välling. Min son har sen vi slutade med ersättning druckit solhavre blandat med sinlacgrötpulver i vällingkonsistens kall, han älskar det och det fungerar jätte bra! Smidigt med en flaska "välling" som han gillar. I perioder har han nästan levt på det.Vi provade havremust blandningar och Enago men det gick absolut inte tvärvägran.
    Tur att det finns olika alternativ!
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:13:37 följande:
    nä jag har inte shoppat nått. har legat i influensan hela helgen, både jag och barnen
    Usch vad trist! Krya på er!
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:16:20 följande:
    tack gums. är lilla emilio också sjuk?
    Nä han hade feber igår, men inte längre. Han har bara problem med en inkompetent mamma som matförgiftar honom.
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-01-11 19:25:38 följande:
    men vad var det för tråd du hittade.Full av rasism i IQ snigel människor
    Ja jag sitter här och fullständigt kokar men får inte till nåt bra.
    Alltså det är så korkat så jag vet inte ens vad jag ska skriva!
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-01-11 19:36:04 följande:
    ja men de verkar ju helt dumma i huvudet, jag kokar med. Glöm inte att min bror är kriminell o min pappa......
    Glöm ej hur kriminell jag är......
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12