Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

SmillaMilla skrev 2009-01-31 08:06:40 följande:
    Lite bilder i bt. Vad är snyggast? Eller dissar ni båda?
    Grön!!!
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    jojoa75 skrev 2009-01-31 08:08:15 följande:
    ja det blir bra till Ella!Till den stora killen vet jag inte.. de går ju bara upp till 92 de där babybyxorna, kanske prova det? Eller kolla med isako, hennes kille är ju lite större oxå!
    Men visst borde det funka med 92
    68 till Ella är ju 4 storlekar mindre än vad hon har i andra kläder i sommar. 92 är också 3-4 storlekar mindre än Augusts vanliga storlek.
  • Busbellan

Nu ska jag bara hitta både babybyxor och linnen jag vill ha i rätt storlek också, och helst i samma butik

• Busbellan

Jag är lite imponerad av att ni redan kommit så långt som till att klä på barnen
    Här sover fortfarande 2 av 3 och han som är vaken sitter i pyjamas och tittar på teletubbies.

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-01-31 08:29:15 följande:
    ja men här är klockan 9.28 redan Det blir grön
    Ja, det är sant, men jag är tveksam till att vi kommit ur pyjamasarna ens då
    Har inget planerat idag så vi kan gå här i pyjamas hela dan om vi vill
  • Busbellan
    Fiffa5 skrev 2009-01-31 09:03:21 följande:
    Förlåt för OT men jag får inte svar i de andra trådarna så jag provar här med.Är det ngn som har en hoodtröja från NS o kan säga hur den är i storlek? Är ute efter den grå med röd dragkedja o röda sömmar....Sen undrar jag hur NS-mössorna är i storlek? Har sett två helt olika storleksangivelser.... Ska ha till en som har storlek 44/46 o en som har stl 48/50...
    Jag tycker nog att tröjorna är ganska normalstora, men mössorna är jättestora i storleken. I alla fall den mössan vi har här hemma
  • Busbellan

Hjälp mig nu, måste bestämma mig ganska fort

Vad tycker ni, stjärnlinne med regnbågebaksida eller rainbowlinne (flick) till Ella att ha tillsammans med regnbågebyxor?

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-01-31 11:14:42 följande:
    Åh vad bra att hon mår bra Jo vi får ta o träffas någon gång så kan ni få se när Maia pusslar! Det brukar chocka de flesta...min farbror brast i gråt (han är visserligen ganska känslig av sig )Skulle vara intressant o se vad din man säger...Själv var jag ju som sagt ett sånt barn men mådde bara dåligt av pressen på mig...mamma var rektor på min mellanstadieskola o fixade alltid "särskild" behandling för mig vilket ju inte direkt gjorde det lätt för mig o få vänner...
    Jag känner igen vissa delar i det du skriver på min äldsta dotter. Hon har alltid haft en enorm kunskapstörst och har fortfarande.
    Just pussel har varit en specialitet. Hon pusslade 40 bitars vid 2 år, 200 bitars vid 4 år och 1000 bitars vid 6-7 år
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-01-31 11:21:33 följande:
    Det var duktigt! Har hon fått någon "särskild" behandling i skolan? Sticker hon ut från de andra barnen?De pussel Maia har nu är specialjgorda...inte vanliga pussel utan i trä med helt olika former och pyttesmå bitar som ska ligga i varandra och runt o lite hur som (jag klarade dom knappt först ). Ligger väl på ca.30-40 bitar/pussel. 
    Nej, egentligen sticker hon inte ut nåt särskilt. Hon är nog en av de som ha lättast för skolarbetet, och det är ju tur med tanke på att hon är ganska mycket yngre än de flesta klasskamrater Hon fyller år 25/12
    SmillaMilla skrev 2009-01-31 11:21:58 följande:
    Fast de här med pussel behöver inte hänga ihop med särbegåvning. Jag var också sådär superbra på pussel, men i skolan gick det åt helvete. Men är hon som de andra punkterna så visst kan hon vara det. kul.
    Nej jag tror nog inte att hon är särbegåvad för så mycket stämmer inte in
    Hon har nog mer lätt för att lära
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12