Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Smultronhjärta skrev 2009-01-11 15:37:14 följande:
    VassegoMax har sin sån tröja på sig idag- jättefin så det var ett bra köp
    Åhhh, har du ingen bild på honom i tröjan ?
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    isako skrev 2009-01-11 15:43:04 följande:
    USch ja.. Sitter som på nålar..
    Jag också Är så nervös att jag inte ska få någon babyklänning En sån måste ju din lilla Miriam också ha
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 15:48:07 följande:
    Inte från idag- bara från provningsdagen då han var mindre intresserad av att fotas..inte kompis med mitt nya objektiv ännu
    Såååå söt
    Hur stor är Max ?
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Duntoffla skrev 2009-01-11 15:51:57 följande:
    Sååå söt Max är! Och tröjan är så himla fin!
    Visst har Noel den också ?
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 15:55:02 följande:
    Tack!Nja sötare på bild än IRL just nu eftersom trotset redan har knackat på dörren Max är 85cm lång och väger runt 12kg
    Ååå trevligt med trots, NOT Hemlis Ja fy det vet jag hur det är, har en 4-åring som testar mammans tålamod OFTA
    Duntoffla skrev 2009-01-11 15:59:27 följande:
    Haha...jaså?
     Sööööta Noel !!!
    Ja, den tröjan är verkligen jätte fin.
    Blev ledsen när den kom först i bara babystorlek, men kom på sen att Melker nog kan ha 92 eftersom junior 92 är jätte stort på honom. Så nu har jag köpt bilarna & dalmatiner i tröja så hoppas han kan ha dem ett tag i af.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 16:29:19 följande:
    E mår bra idag. Bortsett från att han pickig i halva fejjan och mår ruttet i magen....Råkade få en isglass av snälla systrar i förrgår. Innehöll ju fruksaft..... Vem tänkte på det? MAmma hade ju sagt att glassen i frysen var ok. Men det var innan vi köpte isglass. Idag ville han smaka rödkål och det fick han. Smarta mamman läser på burken efteråt och inser att hon förgiftat barnet med äppeljuice....Jag ger snart upp! Kan de sluta stoppa förbaskade äpple i allt?!
    Oj, är han allergisk mot äpple, eller andra frukter också ?
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Tjollabolla skrev 2009-01-11 16:31:47 följande:
    Vet inte varför det inte funkar.... Jag vågar inte testa igen, det hänger sig varedna gång så får jag ändå göra om allt en och en...
    Samma som här då När alla auktionerna är klara känner man sig helt bäng i bollen
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 16:33:55 följande:
    Vad vi vet är han allergisk mot kärnfrukter, alltså äpplen, vindruvor osv.Även färska tomater.Och mjölken är ju värsta boven.Citrus vet vi inte riktigt om han tål..HAn får alla möjliga symtom av allt. Prickar, magont och diaree..
    Fyy vad jobbigt
    Funderar lite på vår lilla prickHilda här hemma. Hon är ju prickig och kass i magen....
    Ska till allergimottagningen på onsdag för utredning. Känns nervöst ....
    Hoppas det är något enkelt, vill inte att hon ska ha besvär av det.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 16:52:11 följande:
    Skönt att ni ska till kunnigt folk.Tänk nu på att all allergi inte syns på deras tester.Enligt pricktest är inte Emilio allergisk mot nånting alls...Det gör det hela mycket jobbigare. Vi har ju ingen färdig "mall"  att gå efter. Vi får prova ut precis allt!
    Hoppas de är kunniga iallafall. Läkaren på bvc sa att hon är torr, vilket hon absolut INTE är. Har ju smörjt henne med miniderm och kortisonsalva utan resultat.

hildaseksem 006.JPG
    Såhär ser hon ut på hela kroppen och ansiktet
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 17:01:18 följande:
    Oh vad det ser ut att gör ONT!!!Visst kan hon vara torr och du smörjer ju med rätt salvor. Men äter hon fortfarande nåt hon inte tål kan du ju behandla hur mycket som helst.E såg ut ungefär sådär när vi upptäckte hans allergier. Efter ett mjölkfritt dygn och mycket smörjande bleknade utslagen.Nattskriken slutade också.Utslagen försvann sen efterhand som vi kom underfund med vad han kunde äta och inte.
    Enligt läkaren vi var hos är hon bara torr och inte allergisk mot något, det är det som gör mig så arg, för min känsla är att det är något hon inte tål.
    Jag har frågat om vi inte ska utesluta något i hennes kost, men det tycker han inte
    Ibland känns det som om man bara är till besvär som nojjig mamma när man söker sjukvård för sina barn ...
    Men som sagt nu ska det bli skönt att få en utredning( som jag fick tjata mig till), och förhoppningsvis få lite tips och råd vad vi ska göra.
    Underbara älskade barn
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12