Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Kavat skrev 2009-01-11 17:12:44 följande:
    Hej i tråden, kollar in lite då och då, men var tvungen att klaga lite på vården. Åk in igen och be att få en annan läkare. Nässelutslag (Urtikaria) www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?Cate...väldigt vanligt vid matallergier och mjölkprotein är den vanligaste allergin bland små barn. Välkommen hit om du har fler funderingar (där finns även länkat till lite andra trådar):
    Tack snälla Har kikat in lite då & då.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 17:19:00 följande:
    Men det är ju jättebra att ni kommer till folk som kan saken nu då!Och känner du inte att de lyssnar på dej så ta dej till nån annan läkare!Vi hade turen att komma till mycket kunniga människor direkt. Men det är ju för att Emilio hade astma sen tidigare och redan var knuten till rätt folk.Och du trådarna som KKavat länkar till är jättebra! Snälla kunniga människor som ger råd och tröst när allt känns hopplöst.
    Flerbarnstokan skrev 2009-01-11 17:19:13 följande:
    loveliva - om hon har klåda bör ni be om tavegyl också. för vissa funkar det inte så bra men när min son fick stora allerginfall var det jättebra för oss. antihistamin.
    Tack snälla ni
    Lite svårt när hon är så liten och inte kan prata, så svårt att veta om det kliar eller gör ont. Barn härdar ju ut mer än oss vuxna känns det som.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    trunken81 skrev 2009-01-11 17:42:21 följande:
    loveliva skrev 2009-01-11 16:58:04 följande: HejVi upptäckte ju nyligen att vår dotter har mjölkallergi, vi uteslöt alla mjölkprodukter och hon blev sååå bra i sin mage. hon har aldrig haft några utslag, men en kompis bebis har också mjölkallergi och hon har haft fullt av utslag och eksem. Hon använde mildison lipid kräm och det hjälpte.Hon såg ut sån. 10 % av alla barn under 2 år får mjölkallergi som senare oftast växer bort. Det är 10 barn på 100! Jättevanligt! Testa er fram under tiden ni väntar på läkare.
    Ska absolut testa mjölkfri välling ! Finns det på tex Maxi ?
    Mildison har vi men verka inte hjälpa...
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    trunken81 skrev 2009-01-11 18:52:18 följande:
    loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande: Ja vällingen finns på maxi, men min dotter tyckte den smakade pyton. jag också Vi ger mjölkfri ersättning som vi häller i 2 skedar mjölkfritt grötpulver i, det är fortf rätt tunt men vi har fått en hel del tips nu så vi ska blanda i lite maizena majsstärkelse i nu som ska tjocka det ytterligare lite..ersättningen finns på apoteket (vår heter profylac) men den är svindyr utan recept. det finns 2 olika sorter, den ena kostar 180 kr och den andra tror jag går på 240 kr. För en burk som inte alls varar länge!! Men får man det på recept så kostar 6 burkar 120 kr. Vi har fått en burk av en kompis sålänge, men imorgon ska jag ringa en läkare och försöka få på recept tidigare (det är ca 2 veckor innan vi ska till barnläkaren, så länge vill man ju inte vänta)Såg nu ikväll att det står på vällingen att dom ändrat smaken lite till ännu godare haha, så ni kan ju testa den.
    Ska testa den. Men är osäker på Hilda tar den. DEt har tagit 6 mån att få henne att dricka vanlig havrevälling, har bara velat ha ersättning. Men ska absolut göra ett försök. Annars får det bli mjölkfri gröt med fruktpuré.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    trunken81 skrev 2009-01-11 18:57:10 följande:
    loveliva skrev 2009-01-11 18:36:56 följande: Ge henne bara mat utan skummjölk och sånt också. Skulle det vara att hon är mjölkallergiker så räcker det med en droppe för att hon ska bli dålig. Är man tex laktosintolerant tål man en viss mängd. Aleya älskar den mjölkfria gröten, finns både i äpple och banansmak. vi har äpple. Jag tycker den smakar trä
    Tack för alla tips !
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 19:00:23 följande:
    Prova ge vällingen kall. E äter definivt ingen varm välling men älskar den kall.
    Vad söta ni är här Här kan man verkligen prata och få hjälp med ALLT.
    Men visst det är mycket roligare med danska barnkläder än allergi Men så skönt att det alltid finns någon att prata med här. Så många erfarenheter.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    lillronya skrev 2009-01-11 19:04:14 följande:
    Tipsar dej också med att prova ge välling kallt. Vi trugade i sex månader utan framgång. Inte förrän trötta mamman i ren desperation gav den kall en natt så slanl den ner.
    Ojdå Vad bra ! Ska testa det om hon vägrar den kall.

Nu ska jag ta och ge Melker hostmedicin & ipren och hoppas på en natt utan kruppanfall.
    I natt var det promenad kl 01, och han blev ju pigg kan man säga Pappan köpte glass mitt i natten också som Melker smaksade i sig
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:07:31 följande:
    hej tjejer Har ni shoppat mycket?
    Jätte mycket !!
    lillronya skrev 2009-01-11 19:05:45 följande:
    Ja här finns det sanna vänner! Med god smak!
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:11:54 följande:
    vad?  berätta
    fjärilssuit, dalmatinbyxor, dalamatinsuit, dalmatintröja, rosa randig body, bubblantröja, och lite skalbyxor på Lindex Och lite på rean på POP Och en Bugaboo
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Buttelina skrev 2009-01-11 19:31:55 följande:
    nämen oj, stackars liten då
    Ja, det har visst blivit lite mycket shopping senaste tiden  försöker mig på ett köpstopp månaden ut

Krya på dig vännen
    Underbara älskade barn
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12