• Nika

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Buttelina skrev 2009-01-30 22:55:20 följande:
    ahh då kan du joina mig jag är ju bara sååååå trött på alla moln speciellt och monsterna är ingen hit här heller
    ett fototryck med en grand danois valp.. turkos rosa bakgrund!.. verlkigen Moloaktig.. Hej förresten!
  • Nika

hej!
    Såå fina kiki kid klänningar i BT!
    men de på eleraff var ju för små för oss! Har ni sett 116/122 någonstans?

• Nika

det blev visst ett nytt märke också.. kiki kid

• Nika

Hittade en stor kik kid på barnlyan nu.. men det var den gröna.. fin iofs... men jag ville ju ha den lila..
    Vad tror ni om storlek? Ella har 116 i volangklänningen ...ska jag ta samma i frottéklänningen?

• Nika

Rååsa Bubblan: vad har Bubblan för stl på klänningarna i BT?

• Nika
    Zvartaliljan skrev 2009-02-05 12:35:26 följande:
    men när de gav henne lavemanget igår morse så kom ju inte mer ut...hon var helt tom efter det. Så hon måste ha blivit hård igen efter det tror jag...Hon äter russin nu, de är väl laxerande? Vill dubbelkolla så jag inte ger henne fel...
    vi har också haft jättemkt problem med sådant. FAv vår läkare så fick vi rådet att öka på laktulosdosen ända till vi såg att bajset blev riktigt löst och sedan gradvis dra ner till en OK konsistens.. Lite jobbigt för vi var som mest upp i 35ml/dag ..(i typ en vecka)..det är ju inget barn som vill dricka så mycket laktulos så då får man dela upp det och ge 3 ggr per dag.. Så prova att öka dosen!
    Laxeringsmedel är ju inte bra i längden för det stör tarmslemhinnan.
    Hoppas att Maia blir bra snart!
  • Nika

liljan o loppan: vi köpte också bifidus (tror jag det var) pulver och gav Ella i typ ett år en gång om dagen.. detta för att hjälpa till och bygga upp bakteriefloran.
    (finns i hälsokost och ipå apoteket)
    Russin är ju för övrigt bra..även blodpudding..det blir mina barn  bättre av

• Nika

Butte:jag vill också in i garderoben! ..din alltså! ... om du är snäll och släpper in mig nrä du har skrivit vinnarmail!?

• Nika

butte: du är min idol!!
    såå mkt fint!...man blir ju glad av alla färger!

• Nika
    Buttelina skrev 2009-02-09 00:05:17 följande:
    hmm jag citerade ju nika, vad hände
    jag förstod ändå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12