Extern hårddisk har pajjat och inget går att rädda!!!!
Ja min externa hårddisk är körd, rökt, hadd, slut på....jävla skitgrejjer.
Satt en kväll och lagrade in allt vi har i bildväg...grejjade och hade mig och blev så glad då jag äntligen var klar med att sortera alla tusentals bilder.
Barnen (totalt 4 år) bröllop, dop, andras barn, sammankomster, semestrar....u name it.
Tänkte nämligen ta tag i saken och ta med mig och bränna kopior hos min pappa. Min egen brännare var väck och ville verkligen göra backuper...
Så kopplar jag in hårddisken och ska till att sätta igång....så är den väck, inget går att rädda enligt service och jag står utan allt....
Jag har gråtit mig less nu och tycker bara synd om mig själv och hatar det här jäkla digitala samhället. hur i hela friden kan man få tillverka något så bräckligt och dyrt och där det inte finns några som helst kvalitetskrav verkar det som. Min vän berättade att han själv har haft minst sex stycken som krachat....
Och man måste ju ha dem...
hoppas verkligen ingen annan hamnar i den här sitsen och jag vill uppmana alla att spara dubbelt hela tiden, vänta inte någonting...
Låter säkert helt puckad som inte gjort det själv men ja nu får jag stå mitt kast...