• CasaMia

    Runt juni 2006 kom de ut ... Del 12

    Försommaren 2006 var en magisk tid.
    I maj - juni - juli kom de, en efter en, våra härliga 'junibarn'.
    Nu har de redan firat sin tredje jul, en del har fått småsyskon och livet är sådär spännande som det nog bara kan vara när man snart är tre år.

    Här träffas vi mammor till dessa underbarn och talar ut, gråter, skrattar. Här kan vi tala om allt för här är vi bara vänner! Hoppas det varar i många trådar än, för denna vår gemenskap i vår tråd är värdefull!
    Vi junimorsor har FLs bästa tråd! Just för att vi är vi! Gör vågen
    Senaste tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37327335.html

    Syskontråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m39493435.html

    Junikommentarer: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40083808.html
  • Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut ... Del 12
  • Det blåa huset

    Heja Casa! Bra jobb, fint skrivet, nu ska vi se till att få till 2000 inlägg innan nästa tråd tar vid.

    God kväll och trevlig helg till er alla. Jag ska försöka hålla mig till verkligheten de här dagarna då hela familjen är samlad. Vi ska kanske till badhuset imorgon och så ska huset städas - det har inte blivit gjort sen förra året. Cool över änd ut...


  • Bodi

    Sitter här och häckar. Hittade till nya tråden.
    Vi är färdiga med vardagsrummet. Vi har tapetserat och nu bonar sambon trägolvet så det blir blankt och fint.
    Jag blev supernöjd ska lägga upp en bild sen tänkte jag.

    Vi valde svartfondvägg och mörkgrå väggar. Var rädd för att det skulle bli för mörkt men det blev snyggt. Ser ut som en snygg kostym på väggen.
    Jag var väldigt tveksam till svart fondvägg men sambon låg på, jag valde i allafall tapetern.
    Gud så nöjd jag blev. Jag fotar i morgon när jag fått in lite möbler i rummet.


  • Mumin Mamman

    Kikar in från jobbet och lägger i favvosar...

    Saknar er mkt


    En Smilla & Saga mamma
  • lillAa

    Härligt med en ny tråd!

    Jag sitter uppe med en kräksjuk liten kille.
    Han sa igår att han hade ont i magen och i morse när han vaknade också. Jag gick upp på toa och då kom han efter o började ulka. Sen var vi beredda så vi har klarat sängen och soffan än så länge....

    Men det verkar inte vara någon aggressiv variant, det är inga kaskader direkt... Så surt när vi precis blivit någorlunda bra från influensavarianten vi hade.

    Och min mamma som var här igår och gosade med Axel och la honom o lästa saga och allt... de ska till teneriffa på söndag, känns så där kul om de blir sjuka då

    Sedan får jag ju ont i magen av bara tanken på att någon är magsjuk... snacka om paranoid för magsjuka!

    Annars är det bara bra. Vågen håller sig borta härifrån, j ville allt igår, men jag har verkligen INGEN lust alls längre. Hoppas det beror på gravidititen, men det är ju många månader kvar och sedan kommer den jobbiga amningsperioden då jag inte heller brukar känna mig kvinnlig o sexig. puh, undrar hur länge J orkar... Visst gör vi det ibland, men absolut inte oftare än en gång i veckan, och jag hade gärna sluppit de gångerna med... usch, vad hemsk jag låter!

    Ja det blev lite funderingar så här på morgonen...
    Hoppas ni har det bättre!
    Kram

  • Geggamoja

    *hittade nya tråden* bra gjort casamia!

    casamia: Johnny var 66cm lång och vägde 7150g när han var 3 månader, men nu är han kortare än vad Tove är, (han är ca 96cm och väger 12kg).

    dumas: sicken chef, säger som Tesse, är du med i något fackförbund? måste ju finnas regler för hur de får göra med anställningar.

    rossan: härligt med lyx för er! här är det budget, vi är helpanka efter julen..

    lillaa: åh vad trist med magsjuka, jag hoppas att ni andra klarar er och att han kryar på sig!

  • CasaMia

    Spännande Bodi! Ibland är det till och med bra med envisa sambosarSkrattande

    Krya på sig Axel och hoppas mormor slipper kräksjuka på semestern.

    Indra har verkligen ett härligt morgonhumör! Alltid myspysig och glad när hon vaknar. Hon håller på att undersöka vad händerna är bra för så söt!

    Idag ska vi till Karlstad och bla handla en hylla på Ikea.

    Javisst ja, har ju glömt ...

    Vi åker till Stockholm nästa helg. Nån som vill fika?
    Jag har luckor lite här och var. Fredag afton och lördag på dagen, eller söndag kväll och kaaanske måndag, fast helst inte.

    Helst lördag alltså


    ♥ (¯`°?.¸ ღ Sanna och Indra - vad vore jag utan er? ღ ¸.?°´¯) ♥
  • Tobidoo

    Snyggt jobbat med tråden Casa! Man känner sig utvald o speciell som får hänga här med er alla!!!

    Lillaa: Åh vad drygt med kräksjukan! Det har vi sluppit hittills här,*peppar, peppar, knack, knack, knack* Hoppas det försvinner fort!

    Bodi: Väntar med spänning på bilderna! Va härligt att få nåt nytt! Vi är inte ens klara helt med köket som gjordes i somras. Lister o sånt där verkar glömmas bort efter en tid, dock inte av mig.

    Pengar: Här är vi också panka som vanligt, och kreditkortet är utnyttjat till max. Vi kommer lixom aldrig på fötter och klan unna oss nåt. Jag hoppas verkligen det blir ändring när maken pluggat färdigt i sommar. För jag är enormt shoppingsugen och det blir inte så spännande med en budget på 250 kronor, typ.

    Idag åker granen ut, det är barr över hela nedervåningen och sen har ju Elliot fått konstiga utslag, förmodade virusutslag, men man vet ju aldrig. Han har iaf fått Tavegyl nu, så vi får se om de försvinner som doktorn trodde.

  • lillAa

    Hej igen allihop.
    Tack för hälsningarna!

    Det är så konstigt, sen Axel kräktes imorse (och det var verkligen inga mängder, nästan bara slem) så har inget hänt.
    Han åt ägg till frukost och för 1,5 timme sen ät han 2 mackor och ett äpple. Nu är han toksugen på godis och choklad...
    Jag fattar ingenting!
    Hoppas att det inte blir mer. Hade det inte varit för att han sa att han hade ont i magen skulle jag nästan tro att det bara var host-slem, men nu var det lite mer än så.
    Jag har tagit 10 vitpepperkorn, inte för att jag tror att det hjälper, men det skadar ju inte iaf!

    En kompis ringde just och frågade om vi vill komma hem till dom och se på film. Jag berättade om Axel innan han frågade... nu vet jag inte hur vi ska göra. Jag sa att de fick avgöra, att det inte verkade som nån magsjuka som smittar, men det klart att man vet ju aldrig. De har en liten som snart är ett år... Det är ju inte kul om vi går dit och sen får höra att de blir sjuka. Hur hade ni andra gjort?

    Vi har kvar vår gran, den står så himla bra och har knapppt barrat nåt... men jag börjar bli trött på julen. Den åker nog senare idag, men sambon håller på och målar i Axel´s rum, så jag får nog ta tag i det när Axel sover.

    Bodi, det låter fräckt!
    Vi har en liten fondvägg här i vardagsrummet som är röd. JAg är riktigt sugen på att byta ut den mot någon svartmönstrad tapet, kanske tom med velour... Men först ska vi få ordning på Axels rum.

    nu ropar tvättmaskinen på mig!

    Kram

Svar på tråden Runt juni 2006 kom de ut ... Del 12