• pcalma

Personnummer med fyra sista 6666

Är bara nyfiken o undrar om det finns fler som har barn som har fått personnr 6666 som de sista fyra siffrorna???

Mamma till Orkidé-barn
  • Svar på tråden Personnummer med fyra sista 6666
  • Jungblom

Klart att man kan ha samma fyra siffror som någon annan. Ens personnummer är ju bestående av 10 siffror totalt.

• memlan83

Hmm, jag tänkte nog lite fel, tänkte hela personummer, haha, så går det när man sitter o hänger framför datorn för länge!!

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Einstein

Leather Cravat skrev 2009-01-09 22:11:35 följande:

Hm..två levande människor kan väl inte ha samma personnummer/fyra sista siffrorna?
    Jag har varit och jobbat på ett ställe och då var vi tre av fyra som hade samma sista siffror. Fast jag är ensam om att vara född på mitt datum och ha de siffrorna.
  • Jenna82

Min bästa vän och min syster har samma. =) Vilket heller inte besvarar TS fråga iofs.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Leia 080602 ♥ ¸.?°´¯)
  • Eka80

De 4 sista siffrorna är inte personliga. Det finns flera stycken med samma siffror på slutet, däremot finns det ju ingen med helt identiskt personnummer + 4 sista siffror.

• Jungblom

Det är den näst sista siffran som talar om vilket kön man har.
    Jämna lika med kvinna udda lika med man

• pcalma

Alla 10 siffror ihop är personliga o ingen som har samma som en annan!!

Men det borde finnas någon mer med just 6666??

Mamma till Orkidé-barn
  • frikadellen78

jag vet en som har 0666

• memlan83
    frikadellen78 skrev 2009-01-09 22:17:03 följande:
    jag vet en som har 0666
    Osar "Omen"... Nä usch, jag kollar på alldeles för mycket TV!!! Generad
    ♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Maarriiiaaa

Det 4 sista siffrorna kan man dela med andra.. Men det är just det att födelse år, månad och dag + det fyra sista är personlig det kan ingen ha lika.. så tex om två flickor/pojkar föddes samma dag så kan det ej ha samma fyra sista ex 000101-1000 då måste den andra ha ex 000101-1001.. Bara ett exempel..

Idagens läge så är det enda man kan utlösa på det fyra sista vilket kön man har.. Den näst sista siffran ska hos flickor vara jämn och hos pojkar ojämn..

Förut va det även länet med i det fyra sista, men det är borttaget.. Så när jag föddes så fick jag 69**, 69 stod då för västmanland o alla i västmanland hade det.. Så jag o min mamma har exakt samma 4 sista!

Hoppas det klarna lite hos vissa!

• mamma till Leo

mina sista är 6666 ..... en klasskamrat hade samma o min sambo har 7666

• AMFA

Det säger väl sig självt att fler personer kan ha likadana fyra sista siffror. Annars hade det ju bara funnits 10 000 personnummer i Sverige. Det är tillsammans med de sex första sifforna som talar om vilket år-mån-dag man är född - som gör personnumret unikt.

Som svar på TS fråga: nej jag vet ingen som har 6666 som fyra sista. Men det är mycket möjligt att det finns fler. På den tiden när man fick de två första siffrorna beroende på var man var född, fick man 66 om man föddes i Örebro eller däromkring.

• Linda1976

De 4 sista är inte "personliga", så väldigt många har samma 4 sista.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • hemlig mamma

Jag läste eller hörde om någon förälder med de sista siffrorna, eller liknande, som ville ändra på dem, just för att de innehåller siffrorna 666. Nu fick de inte det och skatteverket (eller vilka det var) sa att det var ett antal 100 varje år som fick de siffrorna som de fyra sista. Alltså borde det finnas fler med 6666.

• hewi81

jag och min kompisar har hela personnumret samma förutom att jag är född den 4:e och hon den 12:e. annars har vi alla siffror samma

• huachi86

hej hej!
    jah har en liten dotter som är född år 2008 som har 6666 som sissta siffror i sitt persinnummer...
    jag trodde att hon var den enda...men jag hade fel hehe...
    pau

• pcalma

Ha ha-- Kul att hitta en till med barn med dessa siffror Min flicka är född 2004. Någon mer som har barn med 6666??

Mamma till Orkidé-barn
  • mamma till Leo
    pcalma skrev 2009-01-10 14:08:52 följande:
    Ha ha-- Kul att hitta en till med barn med dessa siffror Min flicka är född 2004. Någon mer som har barn med 6666??
    haha o jag trodde 6666 var ngt vi 80 talister fick
Svar på tråden Personnummer med fyra sista 6666