• Rebubblan

Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!

En tråd för oss som vill träffa och lära känna nya kompisar till både oss själva och våra små!

Det finns massor av 'barnvagnspromenadstrådar' som rinner ut i sanden efter att promenaden blivit inställd gång på gång för att alla hoppat av i sista minuten. Så här kör vi en liten annan approach och lägger vikten på att lära känna varandra ändå och tar promenader, fikor, babysim och öppna förskolor etc när vi känner för det!

Alla är välkomna, ingen åldersdiskriminering för varken mammor eller små

• Svar på tråden Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!
  • Rebubblan

Kan börja med att presentera mig själv. Jag är mammaledig med en liten kille född i oktober och har också en större kille som fyller 5 i mars och går på dagis varannan dag nu under tiden jag är hemma. Själv fyller jag 33 om en månad och min sambo är 34. Vi bor i en 3a mitt i centrala Malmö men letar med ljus och lykta efter något större och barnvänligare. Jag är inte från Malmö från början och nu när jag är mammaledig märker man ju hur begränsad umgängeskrets man har.

Är nog lite av den bekvämare typen som uppskattar fika och öppna förskolan mer än en blåsig promenad, åtminstone nu vitnertid.

• Mikah

Jag tittar in. Jag bor i Norra Skåne och mina barn är för stora för barnvagn så barnvagnpromenader är svårt.

• Carola L

HejHej. Hänger med i nya tråden. Vi har ju setts en gång på fika på caroli =) Hur går det med den nya lillen? Tuva har hunnit bli 1år nu, hej vad det går.
    Är ju inte heller härifrån så visst märks det med umgänget.

• Rebubblan

Carola: Ja jisses 1 år är klart, det är ju mer än ett par månader sedan vi sågs. Tiden går allt för snabbt när de är så här små! Maximilian är 2½ månad och växer så det knakar. Han är lite förkyld men det var nog oundvikligt.
    Är du fortfarande hemma eller har du börjat jobba igen?

Mika: Hur stora är dina barn?

• gagge

Svänger oxå förbi

27 år, bor i Tygelsjö, har bil
    Lever ihop med min man 31 år och våra döttrar födda okt 06 och april 08.
    Har INTE den stora på dagis, utan går hemma med två barn.

Mina älskade två prinsessor!
  • Carola L

Jag är fortfarande hemma med tuva. Tror jag blir hemma till aug Ja, det är svårt att hålla borta förkylningarna... men det är bara bra dom blir lite "sjuka"

• Rebubblan

Hej Gagge! Vad kul :). Har du varit hemma hela tiden sedan din stora tjej föddes? Min store kille började dagis när han var nästan 2 år (2 månader), men jag tror inte jag kan vara hemma så länge denna gången. Det är kul de dagar jag har båda hemma men nu när store killen är snart 5 har han ju ett eget socialt behov och själv tycker han nog att det är roligare de dagar han får gå på dagis.

Carola när var det hon fyllde år? Det måste varit precis, eller hur?

• gagge

Japp, har varit hemma sen aug 06... och ska skola in barnen till hösten på dagis, känns lite si sådär, tycker egentligen det är för tidigt för minstingen men vill spara på mina föräldradagar så jag kan jobba halvtid längre utan att förlora min ersättning som jag har nu.... hur man än gör så hoppas man att det blir det bästa för barnen

Mina älskade två prinsessor!
  • leva77

Repbubblan: tack för meddelandet om tråden! Hänger gärna på och ses! Har stora killen 15 tim på dagis varje vecka.

Carola: Grattis till Tuva 1 år! det var ett tag sen vi sågs!

Nån som går till barnens hus el familjens hus på förmiddagarna?

• Rebubblan

Hej leva! Jag har inte varit på Barnens hus än men har tänkt börja gå dit nu efter nyår. Vi går där på BVC.
    Hur har du det upplagt på dagis med era 15 timmar? Vi kör 6 timmar (8-14 eller 9-15) varannan dag, så ena veckan är det måndag, onsdag och fredag och veckan efter är det tisdag och torsdag. Kommer funka bra känns det som, men vi har precis börjat med det nu efter jullovet så tiden får väl utvisa.

Svar på tråden Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!