• Rebubblan

Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!

En tråd för oss som vill träffa och lära känna nya kompisar till både oss själva och våra små!

Det finns massor av 'barnvagnspromenadstrådar' som rinner ut i sanden efter att promenaden blivit inställd gång på gång för att alla hoppat av i sista minuten. Så här kör vi en liten annan approach och lägger vikten på att lära känna varandra ändå och tar promenader, fikor, babysim och öppna förskolor etc när vi känner för det!

Alla är välkomna, ingen åldersdiskriminering för varken mammor eller små

• Svar på tråden Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!
  • Rebubblan

Vi bor just nu alldeles för trångt i en 3a mitt inne i stan, men som sagt har vi precis fått den såld och hoppas flytta till hus senare i vår, utanför stan. Hur gamla är dina bonusar?

Ciaran 040305 ~ Maximilian 081025
  • Moe

Åhh spännande med flytt! Har ni något hus på span?
    Mina bonusar är två flickor på 5 och snart 10 år. Jag har varit med i deras liv i snart 4 år nu.

• Rebubblan

Ja vi har lagt ett bud på ett hus i går. Väntar med spänning på att höra av mäklaren.

Jag kollade in din blogg och jisses vilka fina tårtor!! Är det vad du jobbar med?

• Moe

Oj oj, vad spännande!Hoppas ni får det! Var ligger huset?

Tack för komplimangen för tårtorna...jag jobbar inte med det, även om det vore häftigt att göra det. Just nu gör jag det bara som hobby när jag har tid. Det är ju en ganska tidskrävande hobby :)

Kikade in på din blogg också. Fina pojkar du har :)

• Ami755

Hej tjejer! Här är en malmö tjej till.Har kollat in er lite innan ,men tiden den räcker ju aldrig till..
    Vi bor just nu i en 2a(svägerskans)jag min man Simeon 4 år och Ivan 3 1/2 månad. Vi väntar på att vårt hus i Tygelsjö ska bli klart i april.Längtar så!!
    Vi är hemma idag då den store har jort illa benet o den lille är lite slemmig i halsen.Men det är ju ingen som svarar-långa köer överallt.Känner inte direkt för att åka till barn akuten..Hoppas han kan hosta lite till så det släpper.
    Ha det bra så länge.Ami
    Ps jag kollar in er lite på era sidor

• Moe

Hej!
    Jag är också hemma för vab. Min sambo åker till Boston idag med jobbet så det var bara att stanna hemma. Man försöker väl få något gjort men det går ganska trögt just nu. :)

• Rebubblan

Tack tack .
    Ja tänk att få jobba med en hobby, det är det jag drömmer om nu när jag är mammaledig och har chansen att byta spår. Det ligger ju en tårtbutik på Davidshall som gör den typen av tårtor. Så man kan nog livnära sig på det med.
    Huset ligger i Bara.

• Rebubblan

Hej Ami! Stackars lille Ivan, hoppas det släpper. Maximilan har varit slemmig i halsen i ett par veckor också men det har börjat släppa nu de sista dagarna. Kul att dina killar verkar vara nästan samma ålder som mina!

• Miss Dalakullan

Vad kul med så många nya på tråden, välkomna!

Moe: Vilka underbara tårtor!

Rebubban: Hoppas det går vägen med nya huset & så skönt att ni fått lägenheten såld.

Blev ingen bröllopsmässa för oss vi hade kräksjukan istället, fy f-n det var nog det värsta jag råkat ut för hitintills.. Jag och Melwin är friska nu men nu har sambon det, stackarn. Hoppas att ni andra klarar er.

• Moe

Tack tack Miss Dalkullan!

Rebubblan: jag hittade också mitt drömhus i Bara för några år sedan, men det var inte rätt tid för oss då...men det var underbart! :) Lagom avstånd till malmö också tycker jag.

Var det fotografering du höll på med, Rebubblan? Vad fotar du mest?

Svar på tråden Snacketråden för oss mammor i och runt Malmö!!