• TLindberg

Fönster...

Hej...
    Tänkte be er om hjälp. De e så att vi har köpt hus och nu funderar vi på att byta ut fönsteren. Men de ända jag hittar är Allmoge fönster.
    Vet ni om de finns flera företag som är bra och har bra priser på fönster.

Jätte tacksam för svar...

Kram

• Svar på tråden Fönster...
  • paola

vi har fönster från polen...
    50.000 kostade det oss...dem kom hit tog alla mått,åkte hem,fixade allt o kom tillbaka det datumet vi ville...tog bort de gamla,satte dit nya,marmor fönsterkarnar både inne och ute,rullgardiner till alla fönster.... vi är mkt nöjda
    runt 30 fönster,varav ett är 4 m brett,några är frostade, 2 balkong dörrar...allt det gjorde dem på 1,5 dag..dem var 3 personer...fy vad dom slet...kunde inte vara mer nöjd..

innan vi bestämde oss för polska fönster så gick vi till ett företag här i sverige,dem skulle ha runt 240.000kr för precis samma jobb...o inte fan hade dem marmor både invändigt o utvändigt....

• vw frippe

Jag har stoppat in fönster från fönster gruppen. de är underhålls fria, composit.

• TLindberg

Paola: har du någon hemsida till de här företaget... Är väldigt intresserad..

• janne j

Här har du en lista på fönstertillverkare/leverantörer, det finns en hel del att välja på som synes

www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php&ord=f%F6nster

Angående pvc-fönster kanske den här tråden från ett annat forum kan vara intressant

www.byggahus.se/forum/foenster-doerrar/108883-pvc-foenster-prisjakt.html

Ska man köpa fönster är det ett bra tillfälle att göra det nu då många fönstertillverkare och affärer har kampanjer vid den här tiden på året med leverans i april-juni. Så kolla med byggbutikerna i er närhet vad de säljer för märken och vilka kampanjer de har för tillfället. Även om de kanske inte har en kampanj just nu så lär de veta om det kommer bli någon den närmaste tiden.

• editta2990

paola skrev 2009-02-09 21:16:57 följande:

vi har fönster från polen...50.000 kostade det oss...dem kom hit tog alla mått,åkte hem,fixade allt o kom tillbaka det datumet vi ville...tog bort de gamla,satte dit nya,marmor fönsterkarnar både inne och ute,rullgardiner till alla fönster.... vi är mkt nöjdarunt 30 fönster,varav ett är 4 m brett,några är frostade, 2 balkong dörrar...allt det gjorde dem på 1,5 dag..dem var 3 personer...fy vad dom slet...kunde inte vara mer nöjd..innan vi bestämde oss för polska fönster så gick vi till ett företag här i sverige,dem skulle ha runt 240.000kr för precis samma jobb...o inte fan hade dem marmor både invändigt o utvändigt....
    hur kunde dom vara sååå billiga...funderar oxå på att byta ut fönsterna.fick ni kvitto på det?
  • LizSwe

Paola, vore tacksam om du skulle vilja hora av dig till mig om var ni kopt era fonster. Stort tack! Mvh Elizabet Jonsson

• Nejja

Vi har precis satt in fönster från Varbergs trä.

• Nejja
    Nejja skrev 2010-10-04 09:26:50 följande:
    Vi har precis satt in fönster från Varbergs trä.
    Oj! Såg att tråden var ganska gammal! Men, men! :)
  • Svens999

Venska från Polen, staden heter Gdansk och den rekommederar jag till alla som inte besökt den ännu.  Men för at komma till saken, vi har samarbetat med många leverantörer från olika länder: Polen, Tjeckien,  Slovakien, Ungern och även Rumänien (det var ett dramatiskt fel att samarbeta  med nån därfirån). Det är  faktiskt bara Venska som uppfyller våra standarder.  De levererar inom 10 dagar, kvaliteten på deras produkter är av högsta klass. Det är svårt att hitta nån bättre leverantör.

• Drutex fönster

Om man vill tjäna så hemskt mycket så behöver man lite mer pengar i början faktiskt. Men om man är nöjd med 50 tusen i månaden så finns det många möjligheter. Sedan 2014 samarbetar jag med Venska i Gdansk. Jag importerar Drutex-fönster och jag är jättenöjd. Det går bra att leva på det.

• Pvc fönster polen
    100%  av de fönster som säljs av oss är importerade från Polen genom samarbete med Venska. Deras tjänster är på högsta nivå. De levererar fönster inom 10 dagar, det är lätt att kommunicera eftersom de pratar flytande svenska. Jag tycker, de är den bästa leverantören av fönster och inte bara det från Polen. venska.eu
  • Pvc fönsterimport

När det gäller idéer för en egen verksamhet så inget är 100% säkert. Mycket beror på många faktorer, särskilt på en själv. Det behövs att vara redo att jobba hårt, till och med  slita ut sig.  Det är också mycket viktigt med en bra affärspartner. När det gäller fönster, persienner och rullgardiner importerar jag dem i samarbete med Venska från Gdansk. Jag har verkligen tur att jobba med detta företag för jag är mycket nöjd.

Svar på tråden Fönster...