• tezz840

Montering av bilbarnstol i hyrbil...?

Kommer antagligen att hyra en bil när vi åker till italien i sommar och kommer då också boka en bilbarnstol.
    HAr kollat runt här lite i gamla trådar och det verkar som om man får montera fast stolen själv..?
    Hur gör man det då? =(
    Vi har ingen aning om hur man gör.. den som vi har i våran bil har vi fått hjälp med att sätta in för det var så avancerat..
    Jag kommer få panik därnere isåfall..
    Sen så läste jag att dom pratar väldigt dålig engelska vid hyrbilarna. Hur ska detta gå egentligen?

• Svar på tråden Montering av bilbarnstol i hyrbil...?
  • resemamman

De hyrbilstolar vi haft har varit ganska enkla att montera, eller så har vi fått hjälp av personalen. Bra att veta är att bilstolar utanför Sverige ofta är framåtvända för barn över 1år.

• tezz840

resemamman skrev 2009-01-11 11:23:47 följande:

De hyrbilstolar vi haft har varit ganska enkla att montera, eller så har vi fått hjälp av personalen. Bra att veta är att bilstolar utanför Sverige ofta är framåtvända för barn över 1år.
    ok, ja då har man verkligen ingen aning om hur man ska montera dom.. =/
  • Anghammarad

tezz840 skrev 2009-01-11 13:02:12 följande:

ok, ja då har man verkligen ingen aning om hur man ska montera dom.. =/
    Du har ett halvår på dig att lära dig.

Ibland blir man bara mörkrädd.
  • tezz840
    Anghammarad skrev 2009-01-11 13:05:26 följande:
    Du har ett halvår på dig att lära dig. Ibland blir man bara mörkrädd.Men hur ska jag lära mig att montera en bilstol som finns utomlands? Alla monteras väl inte på samma sätt??
  • evaoregon

Kanske kan du ta med dig den bilbarnstol som ni använder hemma och så kan ni klura ut hur den monteras innan ni åker? Det brukar kosta ganska mycket att hyra bilbarnstol så vi brukar alltid ta med oss våra när vi hyr bil på semesterresan.

• tezz840

evaoregon skrev 2009-01-11 16:29:41 följande:

Kanske kan du ta med dig den bilbarnstol som ni använder hemma och så kan ni klura ut hur den monteras innan ni åker? Det brukar kosta ganska mycket att hyra bilbarnstol så vi brukar alltid ta med oss våra när vi hyr bil på semesterresan.
    ja, det kanske e ett alternativ. =) Men passar alla stolar till alla bilar? Eller så får vi kanske hyra en liknande bil som vi har redan..
    Värt att fundera lite mera på.. =)
  • evaoregon

De flesta stolar funkar i de flesta bilar. Vi har inte haft några problem när vi tagit stolar med oss och det har vi gjort ett antal ggr.

• 3mamman

Utomlands är de ofta framåtvända. Man får nog hjälp av personalen att sätta fast dem. Vi har tagit med egna stolar/kuddar till Spanien t ex.

• YokohamaNr2

De framåtvända är oftast inte svåra alls, det ser komplicerat ut men oftast finns ett diagram på stolen så det är bara att studera det ingående och försöka tills ni har fixat det. Se till att ni har tid och börja inte tjafsa med varandra (lätt hänt)

• tezz840
    Svar på #9
    Haha, ja, kan tänka mig att det blir lätt irriterat. Speciellt om man har haft en mindre trevlig flygresa.. =)
Svar på tråden Montering av bilbarnstol i hyrbil...?