Inlägg från: Kleopatra II |Visa alla inlägg
  • Kleopatra II

Vad gör ni för att koppla bort er oro för missfall?

Förra graviditeten var jag övertygad om MA, eftersom jag har haft ett par MA innan. Så när jag kom till vul och fick det bekräftat, reagerade jag knappt utan bara tänkte: "Det var väl det jag visste".

Jag orkar inte gå igenom all oro igen och ska därför ta efter råden här. Denna gång ska jag också lägga min kraft på att älska det lilla embryot där inne, istället för att gå runt och ta för givet att det går åt he....e.

Lättare sagt än gjort, jag vet. Och, som någon skrev, man blir ju inte lugnare av att hänga här på FL

Ps. Angående den kritiska veckan 5, så stämmer det i alla fall på mig. Tre stycken MA i v. 5 (som jag upptäkt på vul i v. 8.). Jag är själv nu i vecka 5, suck.

• Kleopatra II

mamarazzi; Då håller jag verkligen tummarna för oss båda .
    Tråkigt med dina MA och MF . Tyvärr drar det glädjen som man borde känna som gravid.
    Kompisar som är gravida och aldrig haft mf/ma verkar betydligt tryggare i sin graviditet än vad jag är.

För det mesta tycker jag att tiden bara rusar iväg.
    Men nu kryyyyyyyper den fram. Åh vad jag skulle vilja hoppa fram till mars/april. Och då naturligtvis med en liten mage, med en välväxande bebis i .

• Kleopatra II

Det är ju heeeelt otroligt hur långsamt tiden går. Ett dygn känns som en vecka.
    Jag ska försöka att boka in ett vul så fort som möjligt, så jag får se om det finns något därinne. Jag ska till mvc på tisdag för inskrivning, men de lär ju knappast göra ett vul så tidigt, så det får bli privat. Någon som vet hur tidigt man kan göra ett vul, och det är någon mening med det? Dvs hur tidigt kan man se att det är ok därinne?

Jag hoppas att ni andra mår bra och graviditetssymtomerna är många (jag vill må MER illa )

• Kleopatra II

Vad härligt villhabebis, måste kännas jätteskönt .

Hur har det gått för dig Mamarazzi, har du varit på vul?
    Själv ska jag dit på fredag... nervöst.

• Kleopatra II

Toppen Hunkydory, visst känns det härligt.
    Jag var idag och såg också ett litet hjärta som tickade. Detta var mitt sjunde ultraljud, men det är första gången jag får uppleva att något lever därinne. Underbar känsla. Nu kanske jag kan slappna av lite mer.

Svar på tråden Vad gör ni för att koppla bort er oro för missfall?