• Hunkydory

Vad gör ni för att koppla bort er oro för missfall?

Fick mf i november och nu är vi gravida igen. Men den här gången känns det väldigt oroligt. Någon annan som är i samma sits och som har några tips på hur man kopplar av? Läste nyss här att vecka fem är mest kritiskt, vilket gjorde mig mer orolig eftersom det är i den veckan jag är i...

• Svar på tråden Vad gör ni för att koppla bort er oro för missfall?
  • mamarazzi

Hunkydory: Åh vad skönt! Borde det stämma med att du är i vecka 5?

• Hunkydory

Jag tror det. Är ju lite svårt att beräkna med tanke på att jag inte haft mens sen missfallet. Men det stämmer nog! Hur går det själv?

• mamarazzi

Hunky: åh jag håller tummarna för dig!

Själv så har jag inte blödigt men jag har inte direkt några symptom tycker jag. Svullen mage och lite illamående ibland men det kan lika gärna vara för jag tar extra progestron (vars biverkningar är gravidsymptom). Jag är i 5+1 idag och 6+4 har jag inbokat ett vul. ÅHHH vad jag vill se ett hjärta då!!!!

• mamarazzi

Jag har också värk i magen nästan hela tiden. Det kan ju vara växtvärk men kan ju oxå betyda mf så det är ju skitjobbigt.

SaraA: men i vecka 18 samt efter UL så är ju risken MINIMAL!!! Lycka till! I vecka 18 hade inte jag minsta symptom heller. Då mår man toppen!

• Hunkydory

Håller tummarna för dig mamarazzi!

• Amorin

Hej ts!

Har inget bra tips på vad du kan göra för att tänka på annat, tankarna kommer ju allafall. Men försök göra nåt som du tycker är roligt eller som du kan kocentrera dig på ordentligt.

Jag fick mf i september och plussade igen i oktober. Nu är jag i v.20, var på ul i måndags och allt såg toppen ut.
    Men ändå kommer tankarna lite då och då att det inte kommer att gå vägen, men försöker skjuta bort tankarna. Det är lite lättare för var dag som går, men är inte borta helt.

i väntan på bebis
  • Kleopatra II

Det är ju heeeelt otroligt hur långsamt tiden går. Ett dygn känns som en vecka.
    Jag ska försöka att boka in ett vul så fort som möjligt, så jag får se om det finns något därinne. Jag ska till mvc på tisdag för inskrivning, men de lär ju knappast göra ett vul så tidigt, så det får bli privat. Någon som vet hur tidigt man kan göra ett vul, och det är någon mening med det? Dvs hur tidigt kan man se att det är ok därinne?

Jag hoppas att ni andra mår bra och graviditetssymtomerna är många (jag vill må MER illa )

• Amorin

Kleopatra, passa vad du önskar dig! Jag önskade också det, tyvärr fick jag som jag "vill". Spyr nu konstant varje dag och mår skit. Det är inte heller roligt.

Jag gjorde ul i v. 11 då var den lilla 31mm

i väntan på bebis
  • mamarazzi

Kleopatra: Jag har ett vul som jag bokat privat och det är i vecka 9. De säger att man inte kan kolla tidigare.
    Sedan har jag ett vul inbokat hos min läkare som jag har gått hos pga. mina upprepade missfall. Det är i vecka 6+4. Hon säger att det är tidigt men att man BÖR se ett hjärta då (inte garanterat).

Önskar också jag hade mer graviditetssymptom. Har inte så många...

• Jagvetmest

Varit på Nupp idag. Helt vilt litet foster därinne. v 12+2. Nu tänker jag sluta att oroa mig.

Svar på tråden Vad gör ni för att koppla bort er oro för missfall?