• Mia o Simon

Gå ner 3 kg..

Ja som rubriken lyder. Vill tappa ca 3 kg, kanske låter det fånigt när det nu inte är så mkt att gå ner.. Men så är det iaf. Hur göra?

Jag brukar äta åt GI-hållet. Fiberhavregrynsgröt till frukost, kött el fisk till lunch med en liten potatis el ca 1 dl fullk.pasta el ris. Liknande till middag, sen två mellanmål på det en frukt el ägg. På detta vis går jag inte ner något, utan håller min vikt stadigt. Tränar oxå en del ca 3 pass i veckan med stryka och el spinning, för att kunna orka det är jag rätt beroende av maten. Kan inte svälta mig med nån soppa el pulver tex. Sen är jag ensamstående mamma oxå, och varannan helg när jag då är ensam brukar det bli vin och mat och ofta utegång med vänner..Då brukar jag unna mig lite mer.

Hur göra då för att tappa 3 kg?? Måste ändra på något har jag förstått. Tar tacksamt emot tips och råd. Är 166 cm lång och väger 67-68 kg.

• Svar på tråden Gå ner 3 kg..
  • lunkentuss

45 min snabb promenad (gärna på morron innan frukost) är en bra fettförbrännare

• Mia o Simon

Mer tips? Rör ju på mig rät mkt så kanske är det ine motionen som ska ändras på. Förmodligen kosten...

• Mandragora

Du äter kanske för lite? När man tränar måste man äta mer. Du verkar äta bra annars men jag undrar hur du får i dig det viktiga fettet.

• Mia o Simon

Mandragora skrev 2009-01-12 06:26:13 följande:

Du äter kanske för lite? När man tränar måste man äta mer. Du verkar äta bra annars men jag undrar hur du får i dig det viktiga fettet.
    Äter ju avokado, nötter, kött stekt i olivolja, använder lite grädde i maten och så. Så fettet får jag nog i mig..vet inte riktigt vad jag ska ändra på..
  • Yempa

Vilken perfekt tråd! Jag vill oxå gå ner 3kg, typ snarast Går på LCHF-dieten (inte till 150% dock) och tränar ca 3-4 dagar i veckan men inget händer på vågen. Förutom att jag går upp, antar det är muskler.....?

Tips, råd?

• Micke54

Misssy skrev 2009-01-13 07:54:15 följande:

Vilken perfekt tråd! Jag vill oxå gå ner 3kg, typ snarast Går på LCHF-dieten (inte till 150% dock) och tränar ca 3-4 dagar i veckan men inget händer på vågen. Förutom att jag går upp, antar det är muskler.....?Tips, råd?
    Använd ett måttband istället håll koll på ditt midjemått och tex om dina armar blir grövre.
    Vikt är ett dåligt mått att gå efter när det är så få kilo man vill ha bort och styrketränar. Muskler väger ju som sagt mer, det är mer relevant att gå efter hur kroppen ser ut tycker iaf jag.
    Du kan ju fortfarande ha minskat ditt midjemått även fast vikten står stilla.
    Ett annat tips är att fota dig naken och ha som före och efter bild.
    Lycka till//M
  • Yempa
    Micke54 skrev 2009-01-13 08:23:16 följande:
    Misssy skrev 2009-01-13 07:54:15 följande: Använd ett måttband istället håll koll på ditt midjemått och tex om dina armar blir grövre.Vikt är ett dåligt mått att gå efter när det är så få kilo man vill ha bort och styrketränar. Muskler väger ju som sagt mer, det är mer relevant att gå efter hur kroppen ser ut tycker iaf jag.Du kan ju fortfarande ha minskat ditt midjemått även fast vikten står stilla. Ett annat tips är att fota dig naken och ha som före och efter bild.Lycka till//M
    Aa, bra tips där. Att jag inte tänkt på det tidigare Före och efter bild är ju inte heller dumt. Tack för tipsen!
  • Mia o Simon

Jag vill se minus på vågen. Och känna mig mindre, kör mest konditionsträning då jag har lätt för att bli för stor över armar och axlar när jag kör mer styrka.

Det kan inte vara omöjligt. Ska minska på kolhydraterna f.om idag. Lägga dem innan träning ikväll så jag orkar...

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-13 10:50:08 följande:
    Jag vill se minus på vågen. Och känna mig mindre, kör mest konditionsträning då jag har lätt för att bli för stor över armar och axlar när jag kör mer styrka. Det kan inte vara omöjligt. Ska minska på kolhydraterna f.om idag. Lägga dem innan träning ikväll så jag orkar...
    Ja konditionsträning är nog bäst då om du bara vill minska på vågen och inte öka i muskelmassa. Jag har samma problem som du, att jag har lätt för att bygga när jag kör styrka. Men nu kör jag bara styrka 1gång i veckan eftersom jag vill mixa lite. Kolhydrater skippar jag helt då jag går på LCHF-dieten nu.
  • Mia o Simon

Misssy skrev 2009-01-13 10:59:16 följande:

Ja konditionsträning är nog bäst då om du bara vill minska på vågen och inte öka i muskelmassa. Jag har samma problem som du, att jag har lätt för att bygga när jag kör styrka. Men nu kör jag bara styrka 1gång i veckan eftersom jag vill mixa lite. Kolhydrater skippar jag helt då jag går på LCHF-dieten nu.
    Orkar du träna utan kolhydrater?? Det klarar inte jag:/ Annars blir det ett styrkepass här med, och resten konditionsträning. LCHF-diet, vad innebär det?
Svar på tråden Gå ner 3 kg..