• Mia o Simon

Gå ner 3 kg..

Ja som rubriken lyder. Vill tappa ca 3 kg, kanske låter det fånigt när det nu inte är så mkt att gå ner.. Men så är det iaf. Hur göra?

Jag brukar äta åt GI-hållet. Fiberhavregrynsgröt till frukost, kött el fisk till lunch med en liten potatis el ca 1 dl fullk.pasta el ris. Liknande till middag, sen två mellanmål på det en frukt el ägg. På detta vis går jag inte ner något, utan håller min vikt stadigt. Tränar oxå en del ca 3 pass i veckan med stryka och el spinning, för att kunna orka det är jag rätt beroende av maten. Kan inte svälta mig med nån soppa el pulver tex. Sen är jag ensamstående mamma oxå, och varannan helg när jag då är ensam brukar det bli vin och mat och ofta utegång med vänner..Då brukar jag unna mig lite mer.

Hur göra då för att tappa 3 kg?? Måste ändra på något har jag förstått. Tar tacksamt emot tips och råd. Är 166 cm lång och väger 67-68 kg.

• Svar på tråden Gå ner 3 kg..
  • Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-13 11:56:00 följande:
    Misssy skrev 2009-01-13 10:59:16 följande: Orkar du träna utan kolhydrater?? Det klarar inte jag:/ Annars blir det ett styrkepass här med, och resten konditionsträning. LCHF-diet, vad innebär det?
    Japp, det funkar bra att träna utan kolisar. LCHF är typ som GI. Inga kolhydrater men mycket fett. Det gör ju att kroppen förbränner fettet istället för muskler. Bra diet tycker jag eftersom man kan äta nästan allting utom just kolisar och socker. Googla på det om du vill veta mer, finns massa info.
  • Yempa

Hur går det för er? TS, hur går det för dig? Några framsteg?

• Mia o Simon

Misssy skrev 2009-01-19 17:29:54 följande:

Hur går det för er? TS, hur går det för dig? Några framsteg?
    Nja, har inte hänt nåt på vågen. Men jag känner mig rätt taggad om vi säger så. Ska ner 3 kg till sommaren!! kan inte vara omöjligt..Händer det inget nu inom det närmsta så tänker jag prov Viktväktarna igen, har gjort det förr och det funkar. Men går dåligt ihop med träningen:/ Där är GI-hållet bättre..

Idag
    Frukost: Ägg &bacon,halv skiva GI-bröd lite grönt till

Mellis: lite skinka

Lunch: Kyckling, lite kokt full.ris, samt sallad

Mellis: 2 kokta ägg

Middag: Lax, kokt broccoli och en halv potatis

Så ser mina dagar ut ungefär. Bukar äta en skiva till med fullk.bröd och oxå fiberhavregrynsgröt till frukost. Har dragit in på det nu, så får vi se vad som händer..

Hittade ingen bra sida med LCHF. Tipsa mig gärna Lycka till själv...
  • Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 18:31:47 följande:
    Misssy skrev 2009-01-19 17:29:54 följande: Nja, har inte hänt nåt på vågen. Men jag känner mig rätt taggad om vi säger så. Ska ner 3 kg till sommaren!! kan inte vara omöjligt..Händer det inget nu inom det närmsta så tänker jag prov Viktväktarna igen, har gjort det förr och det funkar. Men går dåligt ihop med träningen:/ Där är GI-hållet bättre.. Idag Frukost: Ägg &bacon,halv skiva GI-bröd lite grönt till Mellis: lite skinka Lunch: Kyckling, lite kokt full.ris, samt sallad Mellis: 2 kokta ägg Middag: Lax, kokt broccoli och en halv potatis Så ser mina dagar ut ungefär. Bukar äta en skiva till med fullk.bröd och oxå fiberhavregrynsgröt till frukost. Har dragit in på det nu, så får vi se vad som händer.. Hittade ingen bra sida med LCHF. Tipsa mig gärna Lycka till själv...
    Hm, har ingen sida att rekommendera just nu. Minns inte vilken sida jag var inne på förut som jag tyckte var så bra. Ska kolla lite när jag får tid! Tycker iaf dieten funkar jättebra! På en vecka har jag gått ner 3kg Men jag kör hårt oxå, INGA kolhydrater och mycket träning!
  • Mia o Simon

Jag ska oxå kolla runt efter LCHF. Ska ner minst 3 kg innan sommaren som sagt och ju fortare desto bättre. Väger idag 68kg till mina 166 cm..Vet att runt 65 så trivs jag bättre

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 20:13:26 följande:
    Jag ska oxå kolla runt efter LCHF. Ska ner minst 3 kg innan sommaren som sagt och ju fortare desto bättre. Väger idag 68kg till mina 166 cm..Vet att runt 65 så trivs jag bättre
    Det fixar du! 3kg är nog inte så svårt, beroende på hur mycket man har att ta av. Men jag som vägde 59kg till mina 155cm har som sagt gått ner 3kg på en vecka med diet och träning. Så du kan oxå fixa det! Ge dig fan på det bara, och jag kommer inte sluta tjata/peppa dig förrän du nåt målet!
  • Mia o Simon

Det låter bra du Ska försöka..Är ensam mamma till två små oxå, så varannan vecka när de är här så blir det lite svårare med maten. Försöker laga mat som passar både dem och mig men svårt ibland...Mkt lättare min ensamma vecka. men det får man ta, ungarna går såklart först

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 20:50:34 följande:
    Det låter bra du Ska försöka..Är ensam mamma till två små oxå, så varannan vecka när de är här så blir det lite svårare med maten. Försöker laga mat som passar både dem och mig men svårt ibland...Mkt lättare min ensamma vecka. men det får man ta, ungarna går såklart först
    Mm, jag har ju inga barn och ingen kille så för mig är det rätt enkelt att fixa mat. Behöver bara tänka på mig själv Men du är duktigt som kämpar på ändå!!
  • Mia o Simon

Kan du skrva ner hur en mat-dag ser ut för dig? Funderar på att köpa en bok om just LCHF..tycker du man behöver det??

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 21:06:38 följande:
    Kan du skrva ner hur en mat-dag ser ut för dig? Funderar på att köpa en bok om just LCHF..tycker du man behöver det??
    Jag köpte faktiskt en bok idag, eller beställde den på nätet. Smörstekt - läckra recept för lågkolhydratkosten LCHF. Mest för att jag vill ha lite mer variation och tips på vad man ska laga. Som det är idag blir det ganska monotomt....

(www.adlibris.com/se/product.aspx)

Min dag ser ut såhär:

Frukost: äggröra på 3ägg med 3 baconskivor - eller omelett med skinka i

Mellanmål: en näve osaltade nötter, typ cashew

Lunch: kött, fisk eller kyckling med grönsaker och fet sås typ bea

Mellanmål: banan, mycket kolisar dock men eftersom jag tränar så behöver jag den energin känner jag

Middag: kött, fisk eller kyckling med grönsaker och fet sås typ bea

Sen dricker jag väldigt mycket vatten samt 2-3 koppar svart kaffe
Svar på tråden Gå ner 3 kg..