• Mia o Simon

Gå ner 3 kg..

Ja som rubriken lyder. Vill tappa ca 3 kg, kanske låter det fånigt när det nu inte är så mkt att gå ner.. Men så är det iaf. Hur göra?

Jag brukar äta åt GI-hållet. Fiberhavregrynsgröt till frukost, kött el fisk till lunch med en liten potatis el ca 1 dl fullk.pasta el ris. Liknande till middag, sen två mellanmål på det en frukt el ägg. På detta vis går jag inte ner något, utan håller min vikt stadigt. Tränar oxå en del ca 3 pass i veckan med stryka och el spinning, för att kunna orka det är jag rätt beroende av maten. Kan inte svälta mig med nån soppa el pulver tex. Sen är jag ensamstående mamma oxå, och varannan helg när jag då är ensam brukar det bli vin och mat och ofta utegång med vänner..Då brukar jag unna mig lite mer.

Hur göra då för att tappa 3 kg?? Måste ändra på något har jag förstått. Tar tacksamt emot tips och råd. Är 166 cm lång och väger 67-68 kg.

• Svar på tråden Gå ner 3 kg..
  • Mia o Simon

Ja det är inte helt olikt hur jag äter..Borde kunna funka med lite ändringar här och var. Kanske skulle lägga till mer fett då? Gör du beanaisesås själv eller finns det nån bra att köpa?

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 21:22:32 följande:
    Ja det är inte helt olikt hur jag äter..Borde kunna funka med lite ändringar här och var. Kanske skulle lägga till mer fett då? Gör du beanaisesås själv eller finns det nån bra att köpa?
    Ja asså själva tanken med LCHF är ju just att man ska äta mycket fett, rätt fett då. Så i menyer som jag läst så står det att man kan äta mycket feta såser och ostar bla. Frukt ska man inte äta mer än en om dagen eftersom det innehåller för mycket socker. Det är det svåraste att vara utan för min del.
  • Mia o Simon

Jag beställde den boken nu Kan vara bra med lite recept. Äter du fil eller yoghurt med? Såg att man kunde äta det, har jag inte gjort tidigare...

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-19 21:33:15 följande:
    Jag beställde den boken nu Kan vara bra med lite recept. Äter du fil eller yoghurt med? Såg att man kunde äta det, har jag inte gjort tidigare...
    Nej jag äter det väldigt sällan, mest för att jag är laktosintolerant och inte tycker om de laktosfria valen. Förresten, ang bean så köper jag färdig. Antingen färdiggjord eller pulver.
  • Mia o Simon

Ok...låter bra Nu blir det sängen för mig, är förkyld som attans och ska försöka kämpa mig igenom morgondagen..

tackar för alla tips!! Syns väl här snart

• Yempa

så lite så! tack för pratstunden. Sov gott så hörs vi!

• Mia o Simon

Syns inget på vågen ännu, men jag känner mig slankare. kanske tar lite tid innan det syns?

Tror nog att jag löser detta. Undrar lite bara hur jag ska göra varannan helg bara...är barnledig då, och brukar alltid träffa vännerna för lite god mat, vin mm. Blir ofta utgång, dessa kvällar vill man inte avstå från:/ Och så brukar det bli pizza med gänget dagen efter...

Kanske kan tänka lite GI även då? Dricka torrt vin, och maten vet jag ju vad jag kan äta...En kebabsallad dagen efter är inte fel det heller Tänker man så, så borde det gå..

• Yempa
    Mia o Simon skrev 2009-01-21 08:25:01 följande:
    Syns inget på vågen ännu, men jag känner mig slankare. kanske tar lite tid innan det syns? Tror nog att jag löser detta. Undrar lite bara hur jag ska göra varannan helg bara...är barnledig då, och brukar alltid träffa vännerna för lite god mat, vin mm. Blir ofta utgång, dessa kvällar vill man inte avstå från:/ Och så brukar det bli pizza med gänget dagen efter...Kanske kan tänka lite GI även då? Dricka torrt vin, och maten vet jag ju vad jag kan äta...En kebabsallad dagen efter är inte fel det heller Tänker man så, så borde det gå..
    Du kommer säkert fixa det!! Och synda får man göra ibland. Jag har oxå syndat, men inte så jag vräker i mig onyttig mat. Och ett glas vin drack jag nu i helgen. Man ska ju inte leva som en slav under dieten. Eller jag tänker inte göra det iaf. Utan jag tänker unna mig när tillfälle ges
  • Culete

Jag vill vara med. Skall läsa igenom inläggen nu och hoppar in from imorgon. =)

Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma.
  • Yempa

Dålig helg för min del, har syndat massor! Men så har jag varit på 30årsfest och teater oxå så jag unnande mig det. Nya tag nästa vecka istället!

• Culete

Läste att ni verkar köra lite dieter/metoder som inte passar mej men hoppas det inte gör ngt. Mitt mål är väl egentligen bara att inte gå upp mer. För mkt sött och småätande på sistone och därav har jag gått upp 2kg. Nu är det ökningsstopp men bonus om jag går ner dom 2 igen... =)

Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma.
  • Mia o Simon

Jaha..lite för mycket av det goda denna helgen:/ Men det var det värt...nu väntar två veckor av hälsosam kost och motion

Svar på tråden Gå ner 3 kg..