Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

migrän ofta =(

Har också migrän med aura. Fick det när jag var cirka 25 år och är nu 40 år. Under en period hade jag migrän ett par gånger i veckan och det var helt vidrigt! Sedan fick jag komma till en migränklinik som finns i Göteborg och där fick jag bra hjälp. Både med medicinering och med det mentala, att inte ha så mycket ångest för att bli dålig etc.

För mig hjälper det mycket med att leva ganska inrutat, även om det låter tråkigt. Jag äter på samma tider, sover på samma tider och dricker inte rödvin. Jag har alltid solglasögon om det är starkt ljus och jag dricker mycket vatten så att jag inte får vätskebrist. Jag motionerar bara i lugn takt, annars kan jag bli dålig. På detta sätt så håller jag mig till ett "anfall" per månad som då är hormonellt betingat under tablettuppehåll då jag äter p-piller. När jag inte äter p-piller mår jag sämre, men det lär vara olika på olika personer.

Hoppas att dessa råd kan vara till nytta. Det är jätteviktigt att få färre anfall så att du blir mindre orolig för att bli dålig! Oron tror jag är ens västa fiende...
    Hjälper inte detta så be om att få en förebyggande medicin - det finns.

Kramar till dig. /Em

Svar på tråden migrän ofta =(