Inlägg från: Anonym (vill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill)

hjälp? var gifter man sig?

jag börjar fundera på att fria till min flickvän. :) var gifter man sig om man gifter sig borgligt? finns det något jag bör tänka på då vi är ett homosexuellt par?

• Svar på tråden hjälp? var gifter man sig?
  • Anonym (vill)

är rådhus samma sak som tingshus?
    vad innebär hindersprövning?

• Anonym (vill)

tack så jättemycket! :) vad kostar det om man tex vill gifta sig i rådhus? betalar man för allt,prästen eller hur funkar det? om man vill hyra en präst,vad kostar det då?

• Anonym (vill)

SarahA skrev 2009-01-13 08:27:14 följande:

det kostar ingenting... men sen 'brukar' man ge prästen nåt för sakens skull, men inget han begär
    okej,tack så mycket!
  • Anonym (vill)

jag vill fria till henne.. men måste jag ha ring när jag gör det? eller kan man köpa det och bestämma det tillsammans sen?
    funderar på att köpa rosa rosor till henne (hon älskar rosa),och ha ett kort som sitter vid blommorna där det står "vill du gifta dig med mig?"
    låter det bra eller har någon något förslag? :)
    vill ju att det ska bli bra. :)

• Anonym (vill)

hihi! :) det pirrar i mig bara av att täånka på det. :)
    hmmm.. men vet inte när jag ska göra det riktigt.. kan jag göra det närsomhelst,ska jag vänta till alla hjärtans dag? eller 30/1 har vi varit tillsammans 4 1/2 år,och förlovade i 1 år och 3 månader..

• Anonym (vill)

Mogika skrev 2009-01-13 08:33:57 följande:

Anonym (vill) skrev 2009-01-13 08:25:47 följande:
    Men eftersom ni är homosexuella så kan ni ju inte få en präst som viger er (rätta mig om jag har fel)
    nej det kanske du har rätt i,jag vet inte.. ??? vem viger oss då? en vigselförrättare eller vad de kallas?
  • Anonym (vill)

Kaprifolen skrev 2009-01-13 08:45:55 följande:

INTE alla hjärtansdag!! (MIN åsikt dock!!) Lite för klyschigt... Varför inte en tisdag eller söndag? När hon som minst anar det? Efter falukorvsmiddagen?
    nej,jag kände inate riktigt heller att alla hjärtans dag kändes så bra.. nästan så jag funderar på att gå och köpa rosor idag,och fria när hon kommer hem från jobbet, ;)
  • Anonym (vill)

SarahA skrev 2009-01-13 08:55:55 följande:

Jag tycker ni kan bestämma ringen tillsammans efteråt. Rosor blir jättebra, ta inte alla hjärtans dag utan en vanlig dag, alltid kul att förgylla vardagen med något extra ;) Lycka till tjejen.. Allt kommer gå superbra!
    hihi! tack! jaf vet att hon kommer säga ja,för hon vill gifta sig,det vet jag.. det är jag som har sagt att jag inte vill gifta mig,så hon kommer nog inte ta mig på allvar först.. :)
    men jag insåg att det är henne jag vill leva med,och vi planerar att skaffa barn,så då är det bättre vi är gifta.
    shit vad nervös jag blir! :) får beslutsångest när jag ska göra det.. :)
  • Anonym (vill)

Anonym skrev 2009-01-13 09:02:56 följande:

Svar på #21Anonym (vill) skrev 2009-01-13 08:59:08 följande:
    Gör det idag vettja, en tråkig tisdag kan ju inte bli bättre än så ;)
    ja,jag funderar nästan på det. :) skulle vara bra med lite upp-peppning nu,då vi fick mf för en vecka sen.
    tända lite ljus tills hon kommer hem,fast när hon kommer hem-vid halv 5 är det ju inte så mörkt ute..
    men ja,jag tror nog jag gör det. om jag vågar. :)
  • Anonym (vill)

ja.. jag tror nog jag gör det! :)
    vet inte när vi ska ha råd å köpa ringar bara.. :( vill ju gärna ha de som hör till våra förlovningsringar,men de var inte s¨å dyra,men vigselringar ä ju lite dyrare.. d blir väl spara lr avbetalning.

• Anonym (vill)

Kaprifolen skrev 2009-01-13 09:15:16 följande:

Inget passar bättre än en regning tisdag!! (det regnar i Gbg)
    här regnar det inte,inte än iaf. ni kan behålla regnet i gbg! :)
    men mulet är det..
  • Anonym (vill)

Kaprifolen skrev 2009-01-13 09:25:09 följande:

Ska försöka hålla kvar regnet....
    ja tack. :)
  • Anonym (vill)
    joojoo skrev 2009-01-13 10:46:34 följande:
    Lycka till när det än blir!
    tackar. :)
  • Anonym (vill)

Mogika skrev 2009-01-13 11:11:00 följande:

Du får uppdatera oss sen om hur/var/när du gjorde det! och ang vigselringar så tycker jag att man inte måste ha en som går loss på 10.000...
    ska jag göra! :) nej,precis.. vi vill ju helst ha de som tillhör våra förlovningsringar. :) kan inte tänk mig att de är överdrivet dyra.
  • Anonym (vill)

nope,har inte gjort det än. har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra det än,och vill göra det vid rätt tillfälle. :)
    men jag ska uppdatera er när jag gjort det. :)

• Anonym (vill)

Hej tjejer! Nuh ar jag friat,gk,jorde det igår kväll! :) Min flickvän sa JA och log som en sol! :) hon blev lite chockad,men VÄÄÄLDIGT glad! så nu ska man börja förbereda lite. :)

• Anonym (vill)

FilleCilla skrev 2009-01-27 18:07:33 följande:

Grattis
    tack så mycket! :) känns sååå bra! :)
  • Anonym (vill)

Danne74 skrev 2009-01-27 22:52:53 följande:

Man registrerar väl sitt partnerskap hos skatteverket..?
    man får göra hindersprövning på skatteverket. men registrera partnerskap är som att gifta sig bara man inte gör det i kyrkan typ.. vi vill vara utomhus.har hittat en jättetrevlig vigselförrättare som kan "viga" oss. tror hon får lov att fylla i papper för att bekräfta att vi gift oss.
  • Anonym (vill)

Mogika skrev 2009-01-28 07:10:49 följande:

Anonym (vill) skrev 2009-01-27 16:43:36 följande:
    Åh vad roligt!!!!Stort grattis och lycka till nu till er båda!!
    hihi! tack så jättemycket! :)
Svar på tråden hjälp? var gifter man sig?