• Mogika

hjälp? var gifter man sig?

Som andra har skrivit så kan ni gifta er typ där ni vill!
    Här är en länk till skatteverket med vad ni behöver fixa innan ni gifter er! www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/aktenskap.4.18e1b10334ebe8bc80004956.html

Jag kan även länka till en helt uuuuunderbar vigselförättare som vigde mig coh min man! Henne hittar du här: www.romantiskavigslar.se/default.asp
    Hon arbetar främst i sthlmsregionen, men kan enl överrenskommelse viga i hela sverige!

Lycka till!

• Mogika

Anonym (vill) skrev 2009-01-13 08:25:47 följande:

tack så jättemycket! :) vad kostar det om man tex vill gifta sig i rådhus? betalar man för allt,prästen eller hur funkar det? om man vill hyra en präst,vad kostar det då?
    Men eftersom ni är homosexuella så kan ni ju inte få en präst som viger er (rätta mig om jag har fel)
    Vill ni gifa er i rådshuset eller stadshuset är det nästan alltid gratis! Kolla där ni bor!
    Även på den här sidan kan du hitta en massa info!
    www.brollopstorget.se/Vigseln/borgerlig.php
  • Mogika

Prsonligen tycker jag inte att du måste ha en ring när du friar! Allt måste inte vara som i film!
    Min man hade ingen till mig när han friade utan vi tittade ut den tillsammans sen!

Ditt sätt att fria låter ju jätte bra! Är du som känner henne bäst och vet vad hon skulle uppskatta!

• Mogika

Jag håller helt md kaprifolen! Man vill ha en egen speciell dag! Inte den som aaaaalla andra blir friade till!

• Mogika

Anonym (vill) skrev 2009-01-13 08:46:29 följande:

Mogika skrev 2009-01-13 08:33:57 följande:
    nej det kanske du har rätt i,jag vet inte.. ??? vem viger oss då? en vigselförrättare eller vad de kallas?
    Ja precis! En vigselförättare!
  • Mogika

Klart att du vågar!!
    Det kommer att bli toppen! och extra kul när det är så oväntat!
    Och när ni har ett mf i bagaget så behövs lite glädje!

• Mogika

Du får uppdatera oss sen om hur/var/när du gjorde det!

och ang vigselringar så tycker jag att man inte måste ha en som går loss på 10.000...

• Mogika

Anonym (vill) skrev 2009-01-27 16:43:36 följande:

Hej tjejer! Nuh ar jag friat,gk,jorde det igår kväll! :) Min flickvän sa JA och log som en sol! :) hon blev lite chockad,men VÄÄÄLDIGT glad! så nu ska man börja förbereda lite. :)
    Åh vad roligt!!!!
    Stort grattis och lycka till nu till er båda!!
Svar på tråden hjälp? var gifter man sig?