• FVA

Mammakläder för långa personer

Jag är lång (1.80), och brukar tycka det är jobbigt att leta kläder i vanliga fall.

Nu har jag börjat inse att mina vanliga byxor trycker på magen på ett obehagligt sett, framförallt på eftermiddagarna, och börjar fundera på om man ska börja titta efter mammabyxor. Någon som har något förslag på märke/affär där det finna mammabyxor för lite längre mammor?

• Svar på tråden Mammakläder för långa personer
  • FVA

Tack för svaret. Jag får ge mig ut och leta, ska ta en tur förbi kappahl.

Jag har ingen mage alls, men är öm om magen och tycker inte om när det sitter åt. Hade kjol och stövlar fram till nu, men igår så somnade fötterna en massa av att stövlarna satt åt över vaderna, vet inte om de var lite svullna kanske. Så jag tänkte att det är bästa att hitta något i "förebyggande" syfte.

• FVA

corax - Hehe. Storlek 42 brukar iofs vara lagom för mig på bredden, så jag kanske har det lite lättare.

Carline - Ok. Jag har varit på Zara 2 gånger för att jag hade hört att de har långa kläder men tyckt att de inte riktigt har passat min kroppsform. Men jag kanske får göra ett nytt försök, de finns dock inte i min stad...

• FVA

Tack så jättemycket för alla tips!

Gillar familjeliv massor just nu, på hur många andra ställen kan man få så här mycket svar från andra långbenta personer på en dag

• FVA

Jag köpte ett par byxor på polan och pyret idag. Min magtillväxt kom av sig efter att jag startade denna tråden, men nu var det dags. De var inte superlånga, men hon som jobbade där sa att de inte skulle krympa, så då fungerar det.

Tack för alla råd!

Svar på tråden Mammakläder för långa personer