• corax

Mammakläder för långa personer

Jag har precis samma problem, är 182. Än så länge (v.15) kör jag med uppknäppta vanliga byxor och en lös "magmudd" över för att inte glipan ska synas, men det hade varit trevligt med några riktiga mammabyxor snart. Jag köpte ett par av märket 2wear förra graviditeten, och de räcker till i längden, men är egentligen lite för vida. Är så trött på alla dessa stl.42 osv, alltid för vida om benen är tillräckligt långa, men oftast bara för korta i benen oavsett .

Hm, man kanske skulle starta en sån affär Jag sydde om några vanliga jeans förra gången, men de är också för stora nu. Har gått ner i vikt under amningen med dotter och har bara två par jeans som passar i vanliga fall, så har ingen större lust att "förstöra" dem. Suck. Men det kanske får bli så, jaga vanliga byxor och sy om?

• corax

Long tall sally verkar ha slutat med mammakläder? Jag har tittat på den sidan många gånger och hade ställt in mig på att köpa nåt därifrån nu, men hittar inga mammakläder alls längre

Kanske får ta en sväng till Götet snart och kolla Zara & Polarn. Top shop ska ha bra mammabyxor också. De har vanliga jeans som är extra långa i benen, men jag vet inte hur långa benen är på deras mammabyxor.

• corax

Åh, här är en som är glad!

4mom har fått in mammajeans med 36 i benlängd! Jag hittade två olika modeller (Bri stretch jeans och Dionne regular jeans) och beställde en av varje. De är både tillräckligt långa i benen och sitter som en smäck! Fantastiskt att äntligen kunna beställa mammajeans i tumstorlek! Ska man ha långa ben annars blir det ju storlek 46 minst, och det går liksom inte ihop med 30/36 i tumstorlek

260 resp. 350kr är ju dessutom ett fynd!

Svar på tråden Mammakläder för långa personer