• AAEV

Snuttefilt, för eller emot??

Har era barn snuttefilt? Tycker ni att det är bra eller dåligt?

Själv är jag tveksam. Min son har ingen snuttefilt, vi har medvetet valt att inte fästa honom för mycket vid något så, han har en mjukisgiraff som han gillar mycket och den har vi köpt två av och har en i vagnen o en i sängen. (inbyggd speldosa - från IKEA)
    Jag har sett så många dåliga saker med snuttefilt, en kompis till mig som hade sin i säkert 7 år och den var aldrig tvättad för det vägrade hon. Jag ljuger inte när jag säger att det var alla kroppsvätskor på den, bajs kiss blod o spyor. Den luktade APA!

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Snuttefilt, för eller emot??
  • Mamasnest
    FrökenLindström skrev 2009-01-13 14:12:25 följande:
    Har era barn snuttefilt? Tycker ni att det är bra eller dåligt?Själv är jag tveksam. Min son har ingen snuttefilt, vi har medvetet valt att inte fästa honom för mycket vid något så, han har en mjukisgiraff som han gillar mycket och den har vi köpt två av och har en i vagnen o en i sängen. (inbyggd speldosa - från IKEA)Jag har sett så många dåliga saker med snuttefilt, en kompis till mig som hade sin i säkert 7 år och den var aldrig tvättad för det vägrade hon. Jag ljuger inte när jag säger att det var alla kroppsvätskor på den, bajs kiss blod o spyor. Den luktade APA! Vad tycker ni?
    Mina tjejer har snuttefilt, men har aldrig använt napp. VI tvättar filtarna ofta och då brukar tjejerna vara med och lägga in dem i tvättmaskinen och sedan hänga upp dem själva.
    Inga problem med den biten alls.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Tess1982

vi har olika "snuttisar" en i sängen,soffan vagnen. hon har inte nån speciell. i början drog hon täcket och filt över ögonen. så då fick hon nåt mindre istället. funkar bra när hon vill ha det lite mörkare=)

• karsu

Vi har snuttefiltar till vår lille kille. Han har tre stycken som han sover med och han verkar hgilla dem mycket. När det behövs så tvättas de.

• AAEV

Får man tvätta dem och har flera stycken tycker jag det är lugnt, det är när dom blir så där ofräscha som det är RIKTIGT äckligt.

• mamarazzi

Men är inte snuttefilt eller gosegiraff samma sak liksom? vad är skillnaden anser du?

• Mamasnest
    mamarazzi skrev 2009-01-13 14:19:00 följande:
    Men är inte snuttefilt eller gosegiraff samma sak liksom? vad är skillnaden anser du?
    Ja, det tänkte jag också på. Hur tvättar man en giraff lättare än en filt?
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • inoka

Min mellersta dotter har en filt som hon haft sen födseln. Hon sover alltid med den. Men jag får mer än gärna tvätta den så det är helt ok då tycker jag. Nu är hon 5 år. Min äldsta på 6 år hade en hund...och han vägra låta mej tvätta den. Den har varit med på alla resor och tillslut när vi var i thailand sist tog jag den mer eller mindre m våld och handtvätta den.. kan ju ärligt säga att vattnet var det mest äckliga jag sett. Kolsvart. Nu vilar den dock i en skolåda på vinden då sonen växt i från den.
    Min minsta har oxå en filt och den tvättar jag oxå. Hon verkar inte heller så fäst i att den ska lukta. Det är mer viktigt att det är just den filten.

• Nufsan

Våran dotter har det och jag har köpt 5 st likadana, när jag märkte att hon inte klarade sig utan den. Så nu byter jag den titt som tätt och tvättar den, så hon har aldrig en smutsig en

♥ღ♥Världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610, Jonna 0710 och lillskrutt bf 2/8 2009♥ღ♥
  • AAEV

Nej egentligen är det väl samma sak, men jag kan ju köpa en likadan. Dessutom har han den inte över ansiktet eller suttar på den. Om det är ett speciellt örngott eller en filt kan det ju vara svårt att hitta en likadan. Men jag är rädd att giraffen ska bli som en snutte för honom, därför jag frågade om ni var för eller emot :)

• mamarazzi

Jag är FÖR snutte/gosedjur. Det ger ju barnet trygghet.

Svar på tråden Snuttefilt, för eller emot??