Inlägg från: mamarazzi |Visa alla inlägg
  • mamarazzi

Snuttefilt, för eller emot??

Men är inte snuttefilt eller gosegiraff samma sak liksom? vad är skillnaden anser du?

• mamarazzi

Jag är FÖR snutte/gosedjur. Det ger ju barnet trygghet.

• mamarazzi

OM det vill ha den dvs. Vi föräldrar kan ju inte bestämma att de SKA ha om det inte vill.

Jag gav min dotter snuttefilt men hon ville inte ha den. Nu har hon istället hittat sin favorit som är en gosekanin och den hänger med överallt. Jag köpte 3st likadana men hon har koll på vilken som är hennes favorit så det funkar bara med den. Men vi tvättar den ändå ofta. Hon skriker och gråter men den måste ju tvättas liksom.

• mamarazzi

karelius skrev 2009-01-14 22:02:10 följande:

Jag tänkte lite som dig när min dotter fick snuttefiltar (har inte köpt någon själv) men jag byter och tvättar dom så vi skiftar mellen 6 stycken vilket inte gör att hon bara har en. Så jag tror inte att blir ett problem om man byter från början och tvättar dem med jämna mellan rum.
    Det trodde jag med. Köpte 2 extra av den gosekanin hon besämt sig för att älska. Har tvättat dem regelbundet och bytt dem sedan hon var 10 månader (nu är hon 3 år). Sen plötsligt en dag för 5 månader sedan vägrade hon 2 av den. Hon har full koll på vilken det är hon gillar. Jag har testat att byta i smyg men det funkar inte. Jag ser INGEN skillnad. Ungar är underbara!

Men som sagt vi tvättar ju denna hela tiden iallafall. Det måste man ju!
Svar på tråden Snuttefilt, för eller emot??