• Tualisa

Att landa i sin roll som prematurförälder

vill bara komma in här och ge dig en super kram! Fick min dotter i maj i vecka 31+2 mycket tillväxthämmad. vägde 1055 gram. Allt har gått jätte bra, men till din fråga om man landat... hmmm jag trodde det tills ett par veckor sen. När man landat och börja leva normalt så har känslorna börjat ploppa fram, det är som om kroppen klarar av det nu och därför kommer alla känslor och tankar, mardrömmar och sånt. Det tar tid, men det är värt allttid i världen när du sitter hemma med ditt barn. Jag pumpade i 7 veckor, det var skitjobbigt att vakan var 3-4 timma under natten men jag är så glad att jag gjorde det .Personalen peppade mig mycket. Ammar fortfarande även om det krånglar lite nu .
    Ta en dag i taget och fortsätt kämpa! TÄnk på att du har så många här som kan hjälpa dig om du har några funderingar tror att vi alla känner igen oss på något hörn. Kramar

Lilla Alva är här
  • Tualisa

Grattis!!!! jag vet precis hur det känns ska jag säga på neo i eskilstuna så stoppade dom maten till alva i två dagar för att hon aldrig bajsade själv.. jag blev så orolig för dom misstänkte en bakterie i magen, röntgade magen men hittade inget. Vi blev så lycklig över varje gång hon bajsade!! hihi.. nästan så att jag är det fortfarande..

Lilla Alva är här
  • Tualisa

Va skönt att han är ur respiratorn. Förstår precis din känsla om att man inte kan förstå allt som hänt. Jag skrev blogg medan jag var på sjukhuset, vi hade en hemsida som alla nära och kära fick läsa. Dom bor så långt borta. Men skrev även lite blogg här.. lilla alva heter den. Du får gärna gå in och läsa om du orkar. Där har jag nog beskrivit mina känslor dag för dag och tankar ohc rädslor.  Varma kramar till dig
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b98003.html

Fast du får nog gå ner en bit för att komma från början..

Lilla Alva är här
  • Tualisa

Å va härligt!! får tårar i ögonen när jag läser den meningen du skriver. KÄnns som det var igår jag satt i fåtöljen på neo med alva på mitt bröst.

Written Fiction skrev 2009-01-19 13:52:38 följande:
    Så magiskt.. Fick ta ut honom för första gången idag. Brösten läckte och jag nästan grät av lycka.
    Lilla Alva är här
  • Tualisa

Va kul för er ja, visst är det härligt när både pappa och mamman får knyta samma band. För oss har dessa band behållits. Alva är jätte tokigt i sin pappa. NÄstan bara han som kan natta henne, på dagen går det bra med mig

Lilla Alva är här
Svar på tråden Att landa i sin roll som prematurförälder