Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Romer

romani beauty skrev 2009-01-16 23:32:11 följande:
    nä, tattare är öknamn för svenska resandefolket som är sinter
    konstigt att tatarer kommer från tattarstan medans svenska zigenare är tattare.. någonstans måste någon ha gjort en förväxling eller något?!
    2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • varfördåför

oj vad vi skriver om varandra

• varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-16 23:37:08 följande:
    ja, haha...guu så tråkigt jag har..mannen jobbar o all släkt är fortfarande i rumänien o jag har inge o umgås med haha
    men klockan är mycke gå och sov
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-16 23:39:58 följande:
    kan inte..har jobbat natt senaste nätterna o är inte trött förrän 2-3 inatt helt säkert. O så kan jag inte sova bra när mannen är ute.
    ok.. hmm.. får fråga om något ås du ha något att göra

jag frågade igår (tror jag iaf?!) hur ni gör med främmande. dom vet j kasnke inte hur man gör utan torkar sig på fel handuk och kliarsig på foten innan de tar i porslinet osv.. måste ni helsanera och kassta saker då de åkt då eller gäller "lagarna" mäst bara er. eller ni kasnek inte har främmande som inet kan "uppförasig"
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-16 23:58:07 följande:
    hmmm..vi umgås mest med romer, men visst händer det att icke-romer kommer på besök ibland. Man får väl hålla koll på vad de gör haha..det är väl inte så stor risk de torkar sig på fel handduk för de får ju gäshanddukar såklart..och med porslinet så är jag inte så extremnoga att jag kastar om nån kliar sig på foten o sen tar i glaset..jag diskar det extra noga, kastar inte om det faller på golvet heller, eller ju om det skulle hamna under mig där jag står eller sitter eller jag skulle råka kliva över det (eller en annan kvinna). Men det är klart att jag diskar lite extra noga om vi haft besök av de som inte är medvetna om reglerna..det finns de som har speciellt porslin som de bara använder till gaje. Hände ju när en rumänsk tjej bodde hos oss att hon la kökshanddukarna i min tvättkorg, de kastade jag rakt av.
    ok hmm.. ska fundera på fler frågor
  • varfördåför

hur är det med blod då.. är det rent.. tänkte på tex transfutioner *stavas*

• varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-17 00:26:41 följande:
    hon bodde ju med oss i 4 månader, men vi blev jätteovänner på slutet hahaha..pratade inte på 2 veckor. Men vi är vänner nu men hon stannar i rumänien nu hos föräldrarna..hon är frånskild o har en flicka på 6 år o de är jättesvårt för henne, vi ville hjälpa henne o få typ jobb här men det är ju svårt..hn kan ju inte bo själv, hon har bott hos sin syster o man i italien, hos oss o nu hos föräldrarna..det är svårt o vara frånskild.
    får man inet bo själv som kvinna?
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-17 00:30:47 följande:
    det är inte så bra att göra det. Sen så har hon inte nån möjlighet ekonomiskt heller att göra det. Och det är ju bättre att bo tillsammans så man kan hjälpa med barnen o så..jobbigt o va ensam o mamma.
    jo jag vet.. har varit det själv men häldre det än att flytta hem men ni verkar ha mer att göra med familjen.. mer storfamiljs tänket
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-17 01:01:06 följande:
    hos mina svärföräldrar bor min svägerska som är ensamnstående med sin dotter, och min andra svägerska bor hos sin mans föräldrar med deras barn, och hans ogifta systrar bor också hemma..
    ja sedär.. och jag som tycker att det är jobbigt att hälsapå hemma och hos svärföräldrarna tom ibland
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-17 01:06:26 följande:
    varför är det så bland många svenskar? jag tycker ofta man hör det.
    jag vet inte.. och särskilt här i norrland har jag för mig. tror de har bättre sammanhållning i södra sverige.. det kanskr är klimatet
  • varfördåför
    romani beauty skrev 2009-01-17 01:06:26 följande:
    varför är det så bland många svenskar? jag tycker ofta man hör det.
    fast det stämmer ju dåligt på samerna iof
  • varfördåför
    Svar på #239
    vad skönt då vart det förklarat
Svar på tråden Romer