• lia76

Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D

Har ingen Ipren så det blir ara Alvedon.

Fick tid till jourläkare till 12.45, hals och öron såg fina ut men han tyckte han lät lite förkyld så antagligen är det en ny förkylning som är på väg.
    Tog sänka på henne som vi ska få svar på vid 16 då han ringer upp mej.

Kan de få tredagarsfeber mer än en gång?
    För jag har fått höra att man bara får det en gång.
    Och när jag läser om den så står dte inget om att den kan komma flera gånger

Ida 080901, Stella 060923
  • lia76

Sänkan var normal så det är nog ett virus hon har i kroppen bara.
    Så bara att vänta att febern kall ge med sej helt nu då.
    Skönt det

• lia76
    Fåret Shaun skrev 2009-03-14 16:01:42 följande:
    Här brukar de säga att hög feber inte är farligt och att man ska avvakta i tre dagar om det endast är feber. Är det något mer som verkar vara fel ska man kolla upp det
    Jo det sade sköterskan till mej med när jag ringde.
    Men hon hörde i bakgrunden hur ledsen Stella var och så ledsen som hon var, är det inte normalt att vara vid så hög feber utan att det är något annat som ligger bakom.
    För så var hon hela dagen igår och hla förmiddagen idag förutom de stunderna hon sov.
    Så hon tyckte jag skulle åka till akutmottagningen med henne så de fick titta ås dte inte var något galet.
    Kanske titta i öronen ifall det var en öroninflammation fast hon inte hade ont i öronen.

Men nu verkar det vara bra iallafall.
    Hon ligger hör bredvid mej i soffan och är lite höngig och trött, fortfarande lite feber.
    Ska ta temp om en liten stund för att se om den ökat igen.
    Hon hade 38 vid 12 innan vi åkte iväg.
  • lia76
    Fåret Shaun skrev 2009-03-14 22:32:40 följande:
    Gah har ont i mina bröstvårtor. Känns som jag ammat en vecka. Känns som en brefrielse att ta av bh:n, och tröjan. Sen är det problem med täcket men jag vill inte frysa. Kanske ska testa lite bedövningssalva när jag hämtar med astmaspray till barnen
    Kanske dte här vore något:
    'cgi.ebay.co.uk/SOLID-SILVER-GEORGIAN-NIPPLE-PROTECTOR-1801_W0QQitemZ180334160963QQcmdZViewItemQQptZUK_Antiques_Silverware_RL&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72
  • lia76

Så trevligt med Rom resa.
    Vill också ut och resa.
    Har bara varit till Cypern (2ggr) och VästIndiekryssning i 9 dagar.

Dandi:
    Jobbigt utan TV, men det går
    Vissa program kan man ju se på webbtv
    Svårare med MarioKart då.
    Men kanske har utgång i en monitor så ni kan spela via den?

Nino:
    Krya på dej!

Stella var hemma från dagis idag.
    Hade feber igårkväll och var varm nu på morgonen också.

Nu har vi kastat hennes nappar också.
    Hon fick själva lägga ner alla sina nappar i en liten plastpåse, gick ner till soprummet och så kastade hon påsen i en container.
    Inte nå ledsen alls när hon gjorde det
    Blev värre när vi kom in och hon ville ha napp.
    Trött var hon så jag skulle lägga henne.
    Somnade efter 30 minuter.
    Duktigt

Får se hur det kommer gå ikväll.
    Kastade ALLA hennes nappar (kanske finns nån kvar här hemma, men då kastar vi den när hon inte ser, bara inte hon hittar den, men tror vi kastat alla iallafall).
    Har man nån kvar så blir det lätt bakslag, att vi ger med oss och ger henne den.
    Bättre att inte ha någon napp alls, då har varken vi eller hon något annat val än att somna utan napp.
    Hoppas det går bra!

• lia76

Nästa måndag ska jag träffa min studehandledare på Komvux oxh gå igenom mina betyg så ska hon hjälpa mej med utbildning till Basår på Högskolan.
    Så att jag sedan kan söka vidare till Datornätverk och datakommunikation
    Får väl se om jag kommer in då

• lia76
    Tant Elin skrev 2009-03-16 13:26:47 följande:
    Jag har varit till en naturläkare för att få hjälp med mina mag/tarm problem. Så nu har jag börjat en ny diet där jag inte får äta: mjöl, (alla sorter, vete, råg...) bröd/pasta (inte ens glutenfritt) mjölk, havre. Så nu blir det att byta ut alla dotterns havrebaserade produkter mot sojabaserade istället (förutom den havremjölken som bara hon dricker) Och resten av mjölkprodukterna som jag vill ha ska vara laktosfria. Fick även tre sorters medicin som ska tas morgon middag och kväll. Återbesök om två månader för att se att det fungerar
    Jobbigt...
    Men man vänjer/anpassar sej ju rätt så snabbt...
    Men roligt är det ju inte.
    Hoppas du kommer må bättre
  • lia76

En uppdatering vad gäller Stellas nappavvänjning
    Jag är mållös!!
    Inte ett gnäll eller vara ledsen när jag lade Stella för natten
    Var väl lite pigg och Ida var lite pigg så ingen av dem kunde somna ordentligt.
    Tog ut Ida från rummet så fick Tommy natta Stella istället.
    Ida får sova inne hos oss igen.
    Inget pip från Stella då heller.
    Ligger i sängen och småsjunger och pratar med sin pappa.
    Somnar till slut.
    Jag fattar inte?!

När hon skulle vila runt halvtolv så var hon jätte ledsen i ca 30 minuter innan hon somnade och sova ca 1 timme.
    Och nu inte ett gnäll?
    Kunde nämna nappen och jag sade att vi har ju kastad dem.
    Och hon påpekade att sopbilen fått dem och tutade (vilket jag sagt, att sopbilen fått napparna och blev glad och tutade hihi)
    Inget mer med det.
    Somnade gott.

Åh jag hoppas verkligen det går lika bra imorgon

• lia76
    lugnås:
    Nä Ida har ingen napp.
    Har tänkt i förväg att Ida inte ska få ha någon napp just för att Stella kanske går och tar hennes napp då
    Och än så visar inte Ida något behov av att ha napp så
Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D