• lia76

Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D

Dody skrev 2009-02-22 18:33:39 följande:
    Tidiz. skönt att allt gick bra... Hur gamal är din sambo då? Jag tror du är yngst här i tråden med dina 24 år då Jag fyllde 33 år i fredags...men jag knner mig ganska ung och har ingen åldersnojja ännu.
    Jag fyller 33 år den 1 april

tidiz:
    Åh vad härligt att veta att allt är bra med mikrotidiz

Ska väl prata med grannarna nästa gång jag stöter på dem.
    Har ingen lust att plinga på och fråga varför de bankar så mycket på väggen
    Stella måste ju få vara där inne och leka också.
    Och nu står Idas säng ungefär 10cm från den väggen, så hennes skrik lär väl höras.
    Får se hur länge de står ut med det hehe
  • lia76

S u s s skrev 2009-02-22 22:40:55 följande:

Lia - Men ibland är det ju lättare att vara den som ger sig, även om man inte gjort fel. Som mitt exempel. Hur kan man vara arg för att npn som bor under en har lampa tänd, man ser ju inte ens det hemifrån? Om jag var du hade jag smörat som fan. Gått över med symbolisk gåva och pratat lite ursäktande om sin livliga familj. Och hade de inte gett sig då hade jag startat KRIG! Sån är jag. Ger gärna folk en chans, men sen kan jag vara djävulskt elak om jag bara vill!
    Det roliga är att de klagade ingenting när vi hade vovven.
    Hon som ylade och skällde och hade sej när vi lämnade henne ensammen.
    De sade att de haft hund förut och visste hur det var.
    De tyckte mest synd om henne som blev så ledsen när vi åkte ifrån henne.
    Ja men har de inte haft barn så så de förstår hur det är?
    Det är väl värre att höra en hund yla och skälla i lägenheten ovanför än ett barn som slår till mot väggen 1-2 ggr någon enstaka gång
  • lia76

Att lära Stella skriva bokstaven S borde ju inte vara allt för svårt

Kram till Suss.

Vad era barn är duktiga som tittar på film och serier.
    Stella kan komma och säga Bompa oc vill se Bolibompa, men vet inte varför för hon tittar inte mycket

• lia76

Så nu har jag lagt in bilder i bildtråden

Ida 080901, Stella 060923
  • lia76

Dandi:
    Men det var ju lite opraktiskt byggt
    Vi har också stopp i golvbrunnen under badkaret.
    Men det går bra att duscha.
    När vi badar och har ur proppen så kilar vi kedjan (som proppen sitter i) i hålet så det rinner ut långsamt, annars svämmar det över.

Tommy som upptäckte stoppet... Hade ur vattnet i badkaret och det svämmade över totalt.. sen när dt ekommit ut en bit på golvet så rinner det ned åt andra håller.
    VI har nämligen haft en dusch i detta badrum också så det lutar nedåt dit också...
    Så det blev alldeles fullt med vatten där och under skötbordet.
    Bostadsbolaget var hit och spolade, han hade i lit evatten i badkaret, drog ur proppen, och allt var frid och fröjd.
    Jag sade att han måste ha i mer vatten för lite vatten ger inte det ordentligt suget.
    Men det brydde han sej inte om.
    Så när han hade gått spolade vi i vatten till halva ungefär, drog ur proppen, och det svämmade över direkt.
    Så jag ringde till bostadsbolaget och sade att det inte var fixat (det var förra fredagen).
    Då ska vi få hit K&E Rör som ska kolla om stoppet är längre ner i rören.
    Men det har gått en vecka nu och inget har hänt.

Vi har träimiterat plastgolv, hur snyggt som helst i alla rum (lika nyanser).
    Förutom matsalsrummet som det är vanligt träparkett, men det har vi som sovrum

I förra lägenheten så hade vår vovve hoppat på alla dörrar så de var så otroligt repiga.
    Men vi fick ingen böter för det
    De skulle komma och göra en efterbesiktning efter att vi flyttat ut helt.
    Men den besiktningen kunde de inte utföra för de hade hunnit kommit dit för att renovera lägenheten hehe

• lia76

Här i köping hittade de tussilago i mitten av januari

• lia76
    Fåret Shaun skrev 2009-02-27 20:54:42 följande:
    Idag blev jag klämd i en bussdörr, chaffören valde att lämna mig stor gråtandes vid vägen efter ha kallat honom "Jävla idiot". Men min armbåge hamnade i kläm mellan dörren och vagnen. Sen öppnade han dörren lite och stängde igen. Nu börjar jag ledsna att jag eller barnvagnen blir klämd ofta när vi åker buss. Kontentan av detta är att jag överansträngde min högerhand och har en begynnande inflamation i handleden...
    Fy!

Håller med om att du ska ringa bussbolaget.
    SÅ där får de ju inte göra heller.

Tidiz:
    Har du testat att starta om webläsaren och lägga upp bilderna igen?
  • lia76
    Tidiz skrev 2009-02-27 21:12:55 följande:
    lia: tack för tipset men nu sitter jag å ser ut som en fågelholk å fattar ingenting. jag är glad att jag fattar hur BÅDE musen å tangentbordet funkar. är kass på datorer å hatar skiten egentligen men har man inget liv så blir det lätt att man sitter framför den där dumburken hela dagarna ändå.
    starta om datorn, det brukar hjälpa det mesta problemen
  • lia76
    Tidiz skrev 2009-02-27 21:16:54 följande:
    lia: aha! varför sa du inte det direkt för?? då hade jag ju sluppit sitta här å berätta hur värdelös jag egentligen är!
  • lia76

Kikade på FB (Facebook inte Flashback )jag med... skrev ett inlägg.
    Häligt att han kommit nu.

GRATTIS Musten!!!

Dody skrev 2009-02-28 19:23:49 följande:
    Ni vet sånna där böcker med märken i som är i plast som man kan använda om och om igen...just nu leker Elise med det mot en köksskåp, härlig sysselsättning för hon kan håll apå läääääääänge. Hon klär förresten på sig själv nu, jag FÅR inte klä på henne. Min son klär inte på sig själv...han bara får fel fot i fel ben osv. Jag tycker det är jättetidigt, men era kanske med klär på sig själva, byxor, tröja och strumpor. Fort går det med. Fortare än mig...
    Ingen aning vad det är för bok {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D