Inlägg från: Anonym (pricken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pricken)

prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)

Ok, here we go hjälp mig spekulera. Jag vet att jag bara kan få svar hos läkaren, men är en fegis.....

Jag har fått hudfärgade vårtor typ på de yttre blygdläpparna. Det är liksom som om huden hr knottrat sig. De är inte vätskefyllda, de kliar inte, men om man pillar på dem verkar de bli fler. Jag behandlar dem med vanligt vårtmedel från apoteket, och en vanlig nagelfil, det verkar hjälpa, de blir vita och torkar ut, men det gör ONT att behandla dem så. Blir dessuto torr i underlivet av medlet. smörjer med Aloe vera efter att jag varit på toa.
    minafrågor:
    1: vad kan det vara?
    2: Finns det ngn bättre behandling tror ni?
    3: Andra reflektioner?

• Svar på tråden prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)
  • Anonym (pricken)

Shit tror du? måste googla....

men du, måste man inte ha haft ex med ngn som har det för att få det? Kan det ligga latent i kroppen länge?

• Anonym (pricken)

Anonym skrev 2009-01-14 10:37:19 följande:

kan ju vara herpes med, de kan ju ligga latent vet jag
    Nej Herpes är det inte har en väninna som har det, och det kan detinte vara.

SarahA: tack för hjälpen, jag tror att du har rätt.....jag har läst på och det verkar som om det är det jg har. Tur att det är ofarligt.

Jag upptäckte det av en slump när jag rakade mig därnere, vet inte när jag kan ha fått det, men antagligen så är jag eller min man bärare sen tidigare och har smittat varandra utan att veta om det. jag kommer ihåg att jag fick ngt liknande, fast inte lika mycket när jag var runt 15 Jag hade viserlienn inte fullbordat sexmed den killen jag var ihop med då, men väl mycket petting och oralsex. Fick det säkert då, och har säkert haft vårtor tidigare, utan att märka det....

ska fortsätta min behandlign med vårtmedel och se hur det går, annars får jag väl ringa gynekologen och se vad hon säger.
  • Anonym (pricken)

ok klantus: har du det? Hur ser det ut? När fick du det? hur har du blivit av med det?

• Anonym (pricken)

Tack för bra svar! Ja det där med att pilla har jag märkt, svårt att låta bli, men ska göra mitt bästa!

Hardu haft fler utbott sedan dess? Har du smittat ngn?

• Anonym (pricken)

hh: varför inte det?

• Anonym (pricken)

men varför då? kondylmmedlet är ju också starkt? vad kan vara farligt? skriv inte bara sluta, förklara varför!! Annars blir jag ju rädd.

• Anonym (pricken)

Det innehåller ju inget farligt, bara mjölksyra och salicylsyra

• Anonym (pricken)

Men varför?

• Anonym (pricken)

Anonym skrev 2009-01-14 11:21:44 följande:

Eftersom huden på dessa ställen är ytterst öm, och de etsande medlen kan medföra skada på slemhinnor mm.
    Tack

ok,jag ska läsa på om de verksamma ämnena i kondylommedlen och jämföra med denna. Jag lovar att göra det och sedan bestämma mig för att fortsätta eller gå till gynekologen.
  • Anonym (pricken)

Klantus: ok ok ok, jag ska!! Jag lovar att sluta! Hur länge tar det innan de försvinner av sig själva då? vill ju inte ha dem där..... visserligen har jag inga planer på att ha sex med ngn annan än min man, och han har ju redan sett dem, men det känns lite ofräsht..... läst också nu att kondylommedel får an inte använda omman är gravid eller planerar att bi det, så jag får väl helt enkelt vänta.... men hur länge?

• Anonym (pricken)

hh: Ja det vet jag. Jag har lovat att sluta nu.

Om jag fortfarande har dem när jag blir med barn lovar jag att gå till läkaren och frysa bort dem Vill ju inte smitta en bebis.

Tack för att ni svarat, jag vet att jag kan verka lite oförsiktig om min kropp, och det är väl bra att få lite skäll då antar jag.

Svar på tråden prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)