• Benet

Nyfödd i bärsjal?

Jag har inget minne alls...
    Kan man ha en 2-veckors bebis i sjal? Har ju "instruktionerna" tillsammans med sjalen men ids inte rota fram den om det är så att man bör vänta.

Hjälp!

Par i grabbar
  • Svar på tråden Nyfödd i bärsjal?
  • October

Visst kan du det, de använder ju sjal på neo.

• tine

Jag hade min dotter i sjalen redan på bb.. när vi tog en promenad så var det så lätt att ta henne i den.

• October

På så liten ska väl benen vara innanför eller ligga i vagga. Jag är ingen expert...

• Lady Morpheus

October skrev 2009-01-14 11:46:44 följande:

På så liten ska väl benen vara innanför eller ligga i vagga. Jag är ingen expert...
    Inte nödvädigtvis. Min dotter satt i grodställning sedan dag ett utan problem. Så länge man har stöd för huvudet är det lugnt.

Jag bar mitt andra barn i sjalen två timmar efter förlossningen så bär du på.
  • Benet

Tack hörrni! Visste väl att det fanns kunniga människor här på fl Då blir det till att rota fram den och hoppas att lillebror trivs i den. Ja, dom ska väl ligga i vagga har jag oxå för mig men visste inte från när...

Par i grabbar
  • Smurfen

Det går bra. Jag bar min yngsta i sjal från dag 1. Det är bra att ha dem i vagga i början. Det finns knytinstruktioner på sjalbarn.se

• Lady Morpheus

Mina barn har vägrat ligga i vagga eftersom det är knöligare så så vill ditt barn inte det så testa sett hen upprätt i grodställning istället.

• Benet
    Lady Morpheus skrev 2009-01-14 12:57:15 följande:
    Mina barn har vägrat ligga i vagga eftersom det är knöligare så så vill ditt barn inte det så testa sett hen upprätt i grodställning istället.
    Men då "sitter" han liksom, va? Med benen uppdragna under sig? För en sån här liten kan ju knappt ha benen hängande.
    Par i grabbar
  • SsMor

Jag har packat BBväskan med trikåsjal jag. Det är mycket bärande där i början vill jag minnas.

Svar på tråden Nyfödd i bärsjal?