Nyfödd i bärsjal?
Jag har inget minne alls...
Kan man ha en 2-veckors bebis i sjal? Har ju "instruktionerna" tillsammans med sjalen men ids inte rota fram den om det är så att man bör vänta.
Hjälp! ![]()
Jag har inget minne alls...
Kan man ha en 2-veckors bebis i sjal? Har ju "instruktionerna" tillsammans med sjalen men ids inte rota fram den om det är så att man bör vänta.
Hjälp! ![]()
Benet skrev 2009-01-14 14:57:27 följande:
SsMor skrev 2009-01-14 17:54:49 följande:
Lady Morpheus skrev 2009-01-14 18:03:59 följande:
SsMor skrev 2009-01-14 18:14:35 följande:
Groddställningen du pratar om då sitter barnet typ i skrädarställning i sjalen,
och inte med benen ute det är det bästa på en nyfödd om de inte vill vara i vagga. Annars ska du bara göra som tidigare förklarat av Lady M.. bara se till att den är stram nog att stödja ryggen ordentligt också..
Helt rätt har du en stech eller en vävd sjal??
jag fick som råd att ha bebis i vagga först,för ryggen orkar bara korta stunder i början.och när bebis har mer styrka i rtggen kan man ha den "sittande" med bena böjda upp på magen i groda ![]()
Det är helt riktigt Lana det är därför det är så viktigt att den är mycket stramt bunden så baby ändå får stöd till ryggen alla babyer vill tyvärr inte ligga i vagga därför undersökte jag noga hos både min läkare barnmorska och fyso..
Om du inte kan komma in på sjalbarn är där en dansk hemsida www.mamaslife.dk gå in och titta under bærevejledninger men där är tyvärr bara vaggan visad..
Ok om du har strech lång så börjar du binda med att leta fram mitten ha den mot magen kryssa op om på ryggen
ta var ände och träd igenom tyget på magen
kryssa ändarna på magen och om på ryggen bind ändarna ihop här eller ta fram på magen och bind här..
Sätt barnnet ner i grodd ställning eller i vagga i kryset av tyg på magen och dra över den lodrätta del tyg som stöd..
Hoppas det hjälper och jag inte bara gör dig mer förvirrad..

Finns inte i Dk så jag känner inte till den typen.. Hoppas du lyckas att få honom att tycka om den det är ju så mysigt..
Benet skrev 2009-01-14 20:15:10 följande: