Inlägg från: Benet |Visa alla inlägg
  • Benet

Nyfödd i bärsjal?

Jag har inget minne alls...
    Kan man ha en 2-veckors bebis i sjal? Har ju "instruktionerna" tillsammans med sjalen men ids inte rota fram den om det är så att man bör vänta.

Hjälp!

Par i grabbar
  • Svar på tråden Nyfödd i bärsjal?
  • Benet

Tack hörrni! Visste väl att det fanns kunniga människor här på fl Då blir det till att rota fram den och hoppas att lillebror trivs i den. Ja, dom ska väl ligga i vagga har jag oxå för mig men visste inte från när...

Par i grabbar
  • Benet
    Lady Morpheus skrev 2009-01-14 12:57:15 följande:
    Mina barn har vägrat ligga i vagga eftersom det är knöligare så så vill ditt barn inte det så testa sett hen upprätt i grodställning istället.
    Men då "sitter" han liksom, va? Med benen uppdragna under sig? För en sån här liten kan ju knappt ha benen hängande.
    Par i grabbar
  • Benet
    Lady Morpheus skrev 2009-01-14 18:02:55 följande:
    Benet skrev 2009-01-14 14:57:27 följande: Ja, alltså du ska ju sprida ut sjalen ordentligt mellan knävecken och så ska knäna vara lite högre än rumpan. Kolla in på sjalbarn.se och titta under knytningar så ser du hur jag menar. Benen ska aldrig någonsin hänga rakt ner oavsett ålder utan barnet ska alltid ha sjal från knäveck till knäveck och sitta groda. Men annars kan ju benen hänga ner. Svårt att förklara...
    Jo, det vet jag, hade ju sjalen till första barnet men det känns ändå "fel" att ha en 2-veckors bebis på det sättet, hmmm
    Men jag ska prova hur han vill ha det i morgon.
    Lady Morpheus skrev 2009-01-14 18:15:49 följande:
    SsMor skrev 2009-01-14 18:14:35 följande: *lockar på bebisen, komsi komsi komsi*Förlåt för trådkapen TS.
    Ingen fara!
    Kan väl "locka" jag med:  UT MED DIG ONGE!!!!! 
    Par i grabbar
  • Benet
    Ronjas mamma skrev 2009-01-14 20:22:55 följande:
    Groddställningen du pratar om då sitter barnet typ i skrädarställning i sjalen, och inte med benen ute det är det bästa på en nyfödd om de inte vill vara i vagga. Annars ska du bara göra som tidigare förklarat av Lady M.. bara se till att den är stram nog att stödja ryggen ordentligt också..
    Hmmmm, alltså, man ser inget av benen? För då har jag nog fattat, han "sitter" mot mig. Men har väl inte benen så brett isär?
    Hehe, jag ska kolla in på sjalbarn men det har varit svårt att komma in där...
    Par i grabbar
  • Benet
    Ronjas mamma skrev 2009-01-14 20:40:06 följande:
    Helt rätt har du en stech eller en vävd sjal??
    stretch
    Par i grabbar
  • Benet
    Lana skrev 2009-01-14 20:42:44 följande:
    jag fick som råd att ha bebis i vagga först,för ryggen orkar bara korta stunder i början.och när bebis har mer styrka i rtggen kan man ha den "sittande" med bena böjda upp på magen i groda
    ja, jag ska prova så först och se om han gillar det. Han tycker ju om att bli buren på det sättet iaf...
    Par i grabbar
  • Benet
    Ronjas mamma skrev 2009-01-14 20:56:59 följande:
    Ok om du har strech lång så börjar du binda med att leta fram mitten ha den mot magen kryssa op om på ryggen ta var ände och träd igenom tyget på magen kryssa ändarna på magen och om på ryggen bind ändarna ihop här eller ta fram på magen och bind här..Sätt barnnet ner i grodd ställning eller i vagga i kryset av tyg på magen och dra över den lodrätta del tyg som stöd..Hoppas det hjälper och jag inte bara gör dig mer förvirrad..
    Tack.
    Jag har nog "instruktionen" tillsammans med sjalen och om jag inte missminner mig så finns där fina bilder oxå Men tack ändå, ni är så hjälpsamma
    Det är en Moby Wrap
    Par i grabbar
Svar på tråden Nyfödd i bärsjal?