Inlägg från: Lady Morpheus |Visa alla inlägg
  • Lady Morpheus

Nyfödd i bärsjal?

October skrev 2009-01-14 11:46:44 följande:

På så liten ska väl benen vara innanför eller ligga i vagga. Jag är ingen expert...
    Inte nödvädigtvis. Min dotter satt i grodställning sedan dag ett utan problem. Så länge man har stöd för huvudet är det lugnt.

Jag bar mitt andra barn i sjalen två timmar efter förlossningen så bär du på.
  • Lady Morpheus

Mina barn har vägrat ligga i vagga eftersom det är knöligare så så vill ditt barn inte det så testa sett hen upprätt i grodställning istället.

• Lady Morpheus

Benet skrev 2009-01-14 14:57:27 följande:

Men då "sitter" han liksom, va? Med benen uppdragna under sig? För en sån här liten kan ju knappt ha benen hängande.
    Ja, alltså du ska ju sprida ut sjalen ordentligt mellan knävecken och så ska knäna vara lite högre än rumpan. Kolla in på sjalbarn.se och titta under knytningar så ser du hur jag menar. Benen ska aldrig någonsin hänga rakt ner oavsett ålder utan barnet ska alltid ha sjal från knäveck till knäveck och sitta groda. Men annars kan ju benen hänga ner. Svårt att förklara...
  • Lady Morpheus

SsMor skrev 2009-01-14 17:54:49 följande:

Jag har packat BBväskan med trikåsjal jag. Det är mycket bärande där i början vill jag minnas.
    Har inte du fött än? (Dorislina här *hej hej* *Vinkar*)
  • Lady Morpheus

SsMor skrev 2009-01-14 18:14:35 följande:

Lady Morpheus skrev 2009-01-14 18:03:59 följande: Morrrrrr.
    *lockar på bebisen, komsi komsi komsi*

Förlåt för trådkapen TS.
  • Lady Morpheus

Benet skrev 2009-01-14 20:15:10 följande:

Ingen fara! Kan väl "locka" jag med:  UT MED DIG ONGE!!!!! 

Är så van att förklara för dom som inte vet så därför min ingående förklaring. Skadad!

Sjalbarn har haft en del strul i forumdelen men på förstasidan finns det också knytförklaringar. Och det är ingen fara för ryggen så länge den är böjd och inte helt rak. Man ska därför inte knyta för hårt över bebisens rygg så den svankar utan den ska vara böjd som sagt. Bebisens ben är helt okej att dom hänger ner, eftrsom du har en trikåsjal knyter du ju smokingbältet så du för det över ben och rygg när barnet sitter i korset.
Svar på tråden Nyfödd i bärsjal?